A mers la operatorul telecom pentru a se interesa de iPhone X, dar un angajat i-a spus că telefonul nu îşi merită banii

Autori: Adrian Popa, Cătălin Niţu 04.12.2017
A mers la operatorul telecom pentru a se interesa de iPhone X, dar un angajat i-a spus că telefonul nu îşi merită banii
Se întâmplă mai rar să mergi în magazinul unui operator telecom, iar angajatul să îţi spună că modelul iPhone pe care ţi-l doreşti nu îşi merită banii. Aceste smartphone-uri, scumpe, sunt profitabile pentru retailerii care le vând. Totuşi, un astfel de incident s-a întâmplat recent şi a fost povestit de un jurnalist pe site-ul CNET.
 
Înainte de a ajunge în magazinul T-Mobile, jurnalistul CNET a mers la AT&T, Verizon şi Best Buy. De fiecare dată când a întrebat angajaţii ce telefon îi recomandă, aceştia i-au indicat modele din seriile Galaxy de la Samsung. La Best Buy şi Verizon (cel mai mare operator mobil din SUA), jurnalistul a mers pentru a se interesa despre Google Pixel 2, dar i-a fost recomandat un Samsung Galaxy (nu a precizat ce model). La AT&T (numărul doi pe piaţa de telefonie mobilă) angajatul a încercat să îi vândă un Galaxy Note 8. 
 
Chris Matyszczyk, care foloseşte acum un iPhone 6, a mers apoi la T-Mobile, operatorul telecom din SUA care înregistrează cea mai rapidă creştere, pentru a se interesa de un iPhone X. La scurt timp după ce a ajuns în magazin, angajatul T-Mobile i-a spus că iPhone 8 este un upgrade minor faţă de iPhone 6. Vine cu încărcare wireless, spate din sticlă şi un procesor mai rapid. Chris a întrebat apoi despre iPhone X şi Face ID. Reprezentantul T-Mobile i-a spus că aceasta este o metodă de autentificare mai sigură. Apoi a adăugat că interfaţa de pe iPhone X este mai „dezordonată” şi că sunt necesare mai multe interacţiuni cu telefonul decât pe iPhone 8 pentru a face anumite lucruri. „Mulţi oameni nu cumpără iPhone X deoarece nu are butonul Home”, a spus angajatul, care a adăugat că utilizatorii de iPhone care fac upgrade merg pe varianta iPhone 8. De ce? „Deoarece nu cred că iPhone X merită 200 de dolari în plus”, a explicat reprezentantul T-Mobile. Jurnalistul s-a prefăcut în continuare că este neştiutor şi a întrebat de ce cumpără, totuşi, oamenii iPhone X. Răspunsul: datorită noilor animoji. Sunt clienţi de toate vârstele care sunt interesaţi de această funcţie.   

Chris l-a întrebat apoi care telefon crede angajatul T-Mobile că este cel mai bun? „Pentru mine, Note 8”, a răspuns el, adăugând că Android este mai bun deoarece „ face mai multe lucruri”. Totuşi, vânzătorul i-a spus că a avut un incident nefericit cu telefonul lui Note 8, care s-a stricat înainte de Ziua Recunoştinţei. Chiar şi aşa, el va înlocui telefonul mort tot cu un Note 8. 

 
Până la urmă cei doi au ajuns la concluzia că acest client ar trebui să rămână pe iPhone, aşa că omul T-Mobile i-a recomandat iPhone 8 Plus, deoarece poate naviga pe internet cu o oră mai mult decât pe iPhone X, datorită autonomiei mai mari a bateriei. Când a văzut că nu este convins, angajatul i-a spus: „Dacă faci multe selfie-uri şi îţi plac animoji-urile, atunci ia-ţi un iPhone X. Dacă nu, alegerea ar trebui să fie iPhone 8 Plus”. Aici s-a terminat interacţiunea dintre cei doi.
 
Ulterior, Chris a întrebat T-Mobile dacă angajaţii lor sunt încurajaţi să vândă anumite modele de telefoane, dar nu a primis un răspuns până la data redactării articolului. Situaţia este una dificilă pentru Apple în SUA, deoarece acolo iPhone X nu se vinde prea bine. Iar lucrurile s-ar putea înrăutăţi în perioada sărbătorilor, dacă operatorii telecom îndrumă oamenii spre modele de la companiile rivale.