Apple reduce comenzile pentru iPhone 5C, dar cele pentru iPhone 5S cresc

Apple reduce comenzile pentru iPhone 5C, dar cele pentru iPhone 5S cresc

Noile telefoane Apple iPhone 5S şi iPhone 5C au atins cifre de vânzări impresionante în primele trei zile de disponibilitate, chiar dacă numerele sunt înşelătoare dacă le comparăm cu cele atinse în anii trecuţi deoarece şi disponibilitatea regională a fost mai mare. Conform datelor analizate ulterior, noul iPhone 5C nu impresionează prea mult, iar zvonurile provenite din surse diferite afirmă că Apple a redus deja producţia acestuia.

Conform datelor analizate de Consumer Intelligence Research Partners, 64% din cumpărătorii Apple au preferat modelul de vârf iPhone 5S, în timp ce noul iPhone 5C a atras doar 27 de procente iar versiunea ieftină iPhone 4S 8GB a atras 9 procente. Această imagine este foarte apropiată de cea de anul trecut, când iPhone 5 a atras 68% din cumpărători, în timp ce modelele mai vechi iPhone 4S şi iPhone 4 au atras 23, respectiv 9 procente. Aceste cifre arată că raportul dintre cele două modele s-a modificat uşor la circa 2,4:1, însă aceste cifre nu sunt deloc îmbucurătoare pentru Apple deoarece este un semn că strategia lansării celor două modele în paralel nu dă deocamdată roadele scontate.

În cursul săptămânii trecute, Wall Street Journal şi Reuters au citat surse anonime apropiate de partenerii Apple care au afirmat că producătorul deja a redus numărul de terminale iPhone 5C comandate, iar NPD DisplaySearch afirmă acelaşi lucru. Conform surselor citate de agenţia de analiză a pieţei, Apple le-a cerut partenerilor Foxconn şi Pegatron să reducă producţia de terminale iPhone 5C cu 35 de procente, semn că interesul pieţei pentru noul iPhone 5 împachetat într-o carcasă din policarbonat este mai mic decât se anticipa şi că ideea de a folosi acest model ca produs popular de bază, în timp ce 5S ar fi trebuit să rămână un model de vârf, nu a prea dat roade.

Această recepţie sub aşteptări nu este însă dramatică pentru Apple pentru că, dincolo de dezamăgirea unei strategii de piaţă care nu s-a fructificat, compania primeşte cereri sporite pentru modelul 5S. Dacă pentru iPhone 5C a fost cerută o scădere a producţie, pentru iPhone 5S a fost cerută o mărire de 75 de procente, iar acest lucru se va reflecta într-o marjă de profit mai ridicată pentru Apple.

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News