Cota de piață Huawei în categoria smartphone-uri a fost de doar 4% la început de 2021

Autor: Cătălin Niţu 11.06.2021
Cota de piață Huawei în categoria smartphone-uri a fost de doar 4% la început de 2021

În urmă cu doar doi ani, Huawei era pe cale să ajungă producătorul numărul unu de telefoane în lume, fiind la distanță foarte mică de Samsung din punct de vedere al numărului de unități de smartphone-uri vândute. Totuși, restricțiile SUA au împiedicat compania să atingă aceste performanțe, iar în prima parte a anului 2021, Huawei a scăzut atât de mult încât nici nu a mai apărut printre primele cinci. Conform celor mai noi date de la Counterpoint Research, Huawei a reprezentat doar 4% din totalul de smartphone-uri vândute în trimestrul 1 din 2021.

Huawei a scăzut de la 20% la 4% într-un singur an

Compania Huawei se află în prezent sub restricții din partea autorităților SUA, iar acest lucru nu îi permite să cumpere produse care folosesc la bază tehnologii americane. Restricțiile au fost puțin slăbite între timp, compania putând accesa fabricile pentru a comanda procesoare fără 5G. Astfel, compania se află în imposibilitatea de a produce procesoare de top pentru smartphone-uri și tablete, însă oferă în ultima perioadă câteva modele 4G ale celor mai noi serii: Mate 40 și Nova 8.

Totuși, capacitatea companiei de a produce smartphone-uri a scăzut mult, iar acest lucru se vede și în vânzări. De la un record de 20% din piață la începutul anului 2020, Huawei a scăzut în T1 2021 la doar 4% din piață. Există, desigur, și alți factori care au influențat această scădere. De exemplu, divizia Honor, care reprezenta un procent important din totalul producției de smartphone-uri Huawei, a fost vândută la sfârșitul anului trecut.

Astfel, așa arată topul Counterpoint la început de 2021:

  1. Samsung – 22%
  2. Apple – 17%
  3. Xiaomi – 14%
  4. Oppo – 11%
  5. Vivo – 10%
  6. Huawei – 4%

counterpoint huawei

Față de primul trimestru din 2020, piața a crescut cu 20%, o creștere așteptată, întrucât anul trecut fabricile din China s-au oprit din cauza primului val al pandemiei de COVID-19. În total, în această perioadă au fost vândute 354.94 milioane de dispozitive mobile la nivel global.

Iată care au fost companiile care au vândut cele mai multe unități în diverse regiuni ale lumii:

Asia

  1. Vivo – 18%
  2. Oppo – 17%
  3. Xiaomi – 16%
  4. Apple – 12%
  5. Samsung – 12%

America de Nord

  1. Apple – 55%
  2. Samsung – 28%
  3. LG – 7%
  4. Motorola – 5%
  5. Alcatel – 1%

Europa

  1. Samsung – 37%
  2. Apple – 24%
  3. Xiaomi – 19%
  4. Oppo – 4%
  5. Realme – 2%

America Latină

  1. Samsung – 42%
  2. Motorola – 22%
  3. Xiaomi – 8%
  4. LG – 6%
  5. ZTE – 4%

Orientul Mijlociu și Africa

  1. Samsung – 26%
  2. TECNO – 11%
  3. Xiaomi – 10%
  4. Itel – 9%
  5. Oppo – 6%

sursa: Counterpoint