Vânzările de telefoane din seria iPhone 17 le-au depășit pe cele înregistrate de seria iPhone 16 cu 14% în primele 10 zile de disponibilitate în China și SUA.
Aceste două piețe sunt foarte importante pentru Apple și reprezintă principala destinație pentru cea mai mare parte a vânzărilor de iPhone la nivel global, potrivit studiului Counterpoint Research privind vânzările săptămânale de smartphone-uri în China și SUA pentru trimestrul 3 din 2025.
Dintre cele patru variante care fac parte din noua serie de telefoane, modelul de bază a fost principalul motor al vânzărilor, cu o creștere a vânzărilor cu aproape o treime.
iPhone 17 a avut performanțe bune, în special în China, unde consumatorii s-au arătat foarte interesați de oferta Apple.
„Modelul de bază iPhone 17 este foarte atractiv pentru consumatori, oferind un raport calitate-preț excelent. Un cip mai bun, un ecran îmbunătățit, o memorie de bază mai mare, un upgrade la camera selfie – toate la același preț ca iPhone 16 de anul trecut. Cumpărarea acestui dispozitiv este o alegere evidentă, mai ales când adaugi reduceri de la canale și cupoane. Simplu spus, oferă un raport calitate-preț extrem de bun, iar consumatorii chinezi recompensează Apple pentru asta.”
Mengmeng Zhang, Senior Analyst, Counterpoint Research
În SUA, modelul 17 Pro Max a înregistrat cea mai puternică creștere a cererii, deoarece cei trei mari operatori au majorat subvențiile maxime cu 10% (100 de dolari), reflectând o schimbare strategică spre segmentele de clienți ultra-premium de pe piața americană.
„Operatorii de aici doresc să maximizeze valoarea pe durata de viață a dispozitivului prin transformarea subvențiilor puternice pentru dispozitive în ani de venituri lunare mai mari din servicii, prin contracte de finanțare pe 24 sau 36 de luni. Accentul pus pe ofertele Pro Max a făcut dispozitivul Apple ultra-premium mai accesibil clienților, consolidând tendințele de premiumizare și consolidând legăturile clienților de mare valoare cu ecosistemul Apple.”
Maurice Klaehne, Senior Analyst, Counterpoint Research
iPhone Air, doar cu eSIM, are performanțe puțin mai bune decât iPhone 16 Plus, iar îndoielile privind disponibilitatea sa pe piața din China au fost ridicate odată cu anunțul oficial al precomenzilor care au început pe 17 octombrie.
„Aceasta este o etapă importantă pentru Apple și, în sens mai larg, pentru eSIM. Dar perioada de precomandă mai scurtă și prețul ridicat, comparativ cu modelul de bază iPhone 17, cu specificații și funcții bogate, înseamnă că Air va rămâne probabil o nișă inițial”.
Ivan Lam, Senior Analyst, Counterpoint Research.