NVIDIA prezintă câteva jocuri optimizate pentru Tegra 4, speră să atragă integratorii şi utilizatorii

Autori: Dorian Prodan, Liviu - Andrei Mihai 27.02.2013
NVIDIA prezintă câteva jocuri optimizate pentru Tegra 4, speră să atragă integratorii şi utilizatorii

Fiind un producător tradiţional de soluţii grafice, nu este de mirare că NVIDIA a pus întotdeauna accent pe promovarea performanţelor bune în jocuri ale platformelor sale mobile. Iar dacă soluţiile precum Tegra 2 sau Tegra 3 nu au fost mereu fruntaşe în topul performanţelor brute, acestea s-au bucurat în schimb de capacitatea producătorului de a atrage dezvoltatorii de jocuri, Tegra Zone fiind o sursă fie de exclusivităţi, fie de produse optimizate suplimentar pentru nucleele grafice GeForce ULP.

În cadrul MWC 2013, NVIDIA a prezentat câteva dintre titlurile care vor beneficia de arhitectura cu 72 de unităţi de procesare implementată în recent anunţatul chip Tegra 4. Cel mai impresionant dintre aceste titluri este Dead on Arrival 2, un shooter top-down care oferă decoruri destructibile şi simulări interesante şi detaliate ale interacţiunilor fizice.

Codex: The Warrior este un joc asemănător cunoscutului Infinity Blade de pe platforma iOS, acesta urmând să ofere umbre dinamice şi procesare HDR în versiunea pentru Tegra 4.

Carie: Blood Mansion este un alt shooter, de data aceasta third-person, versiunea Android pentru Tegra 4 urmând să ofere în plus texturi cu dimensiuni mai mari şi efecte dinamice de fum şi foc, precum şi un nivel exclusiv.

Zombie Driver nu este un joc nou, însă producătorii au anunţat că vor profita de puterea mai mare a chipului NVIDIA pentru a implementa iluminare dinamică.

În final, Rugolf este tot un joc deja prezent, care va oferi însă amatorilor de golf care vor alege un telefon sau o tabletă cu Tegra 4 o serie de efecte îmbunătăţite, cum ar fi iluminare dinamică, umbre realiste şi efecte de bloom şi lens flare.

Lista de jocuri nu este foarte mare în acest moment, dar presupunem că NVIDIA va încerca să capteze atenţia mai multor dezvoltatori de software, aşa cum a făcut-o şi la anterioarele două generaţii de produse, încercând astfel să atragă utilizatorii şi producătorii de terminale mobile. Dacă acest lucru va fi suficient, vom vedea însă incepând din vara acestui an, când ar trebui să luăm contact cu primele produse bazate pe Tegra 4.