Ofertele Orange, Vodafone şi Cosmote. Mai merită să te abonezi?

Autor: George Adrian Olteanu 04.06.2012
Ofertele Orange, Vodafone şi Cosmote. Mai merită să te abonezi?

Principalii operatori de telefonie mobilă din România (Orange, Vodafone şi Cosmote) au făcut retuşări fine asupra abonamentelor, aşa încât actualii abonaţi, dar mai ales potenţialii clienţi, merită să facă o trecere în revistă şi să cântărească noile oferte.

Alegerea este departe de a fi una uşoară, prin prisma numărului mare de posibilităţi, dar şi a strategiilor diferite pe care merg Orange, Vodafone şi Cosmote.

Spre exemplu, Orange mizează pe abonamente orientate către preferinţa majoră a unui client: Delfin pentru cei care vorbesc mult, respectiv „Panteră” pentru cei care vor să stea pe Internet.

Vodafone are şi ea un plan interesant: multe minute şi mesaje la abonamente mici, dar care se scad unele din altele (ex: 500 de minute şi mesaje, nu 500 de minute şi 500 de mesaje).

Cosmote plusează la minute şi mesaje în reţea, însă oferta în afara reţelei şi cea de Internet este foarte slabă.

Alegerea unui abonament devine şi mai dificilă în contextul în care luăm în considerare cartelele prepay, ce nu creează nicio obligaţie contractuală, dar care oferă facilităţi comparabile cu abonamentele. În aceste condiţii, ne punem întrebarea dacă merită sau nu să ne mai „legăm” strâns de operatori.

La o privire de ansamblu, observăm că operatorii mizează pe foarte multe minute şi SMS-uri în reţea, în schimb sunt foarte zgâriciţi când vine vorba de pachetele de Internet incluse în abonament.

Fără să luăm în calcul extraopţiunile, noile abonamente includ trafic pe mobil limitat la 500 MB. Excepţie fac contractele în valoare de peste 80 Euro, încheiate pe cel puţin un an.

În ziua de azi, când timpul petrecut pe Internet depăşeşte cu mult apelurile de voce, putem spune că politica operatorilor este una speculativă. Se fac bani serioşi din traficul de date, dar la înaintare sunt scoase tot serviciile de voce şi mesagerie. Mii de minute şi SMS-uri se reportează de la lună la lună, iar abonaţii plătesc extra pentru traficul de Internet, fie prin alegerea unor extraopţiuni, fie (mai rău), prin taxarea la MB.

Spre exemplu, cine trimite 2000 de SMS-uri lunar (echivalentul a aproximativ 67 de mesaje zilnice)? Dar câţi dintre noi se zbat la limită cu traficul de Internet, cei 500 MB (în cazurile fericite) fiind insuficienţi pentru utilizatorii de smartphone-uri performante, a căror putere se apropie de cea a unui laptop?

Iată, concret, ofertele actuale de abonamente.

Orange

Vodafone

Cosmote

Acestea sunt principalele abonamente, nu am luat în calcul ofertele speciale de iPhone, ofertele pentru seniori sau adolescenţi şi nici abonamentele business, negociabile la nivel de companie.

Care vi se pare cel mai potrivit abonament? Merită vreunul din listă sau consideraţi că, în actuala prezentare, prepay-ul răspunde cel mai bine cerinţelor voastre?