OLPC, programul Give 1 Get 1. Caritate sau marketing?

24.09.2007
OLPC, programul Give 1 Get 1. Caritate sau marketing?

Despre OLPC (One Laptop per Child) s-a scris şi s-a vorbit foarte mult şi la noi. Unii văd în el un lucru bun şi o şansă pentru cei nevoiaşi de a avea un calculator, în timp ce pentru alţii reprezintă o nouă sursă de comisioane grase şi îmbogaţire peste noapte.

OLPC va putea fi comandat începând cu 12 noiembrie în Statele Unite în cadrul programului Give 1 Get 1. Oricine va dori să cumpere aşa-numitul laptop de 100$ va plăti 400$ şi va primi un laptop pentru el şi altul pe care îl va dona. Livrarea comenzilor se va face în perioada sărbătorilor.

Problema nu este faptul că un laptop a ajuns să coste 200$ de la 100$, ci că prin impunerea acestui program şi a preţului de 400$ pentru două laptopuri, cel care cumpără este obligat practic să doneze unul. Dincolo de asta, cel care poate plăti 400$ pentru OLPC are probabil bani să-şi cumpere un laptop mai scump şi mai bun, ceea ce va duce la scăderea vânzărilor şi automat la eşecul acestui program. Obligarea cumpărătorului la cumpărarea a două laptopuri s-ar putea să se întoarcă împotriva OLPC-ului, atâta vreme cât până şi caritatea a ajuns să fie influenţată decisiv şi mai ales negativ de marketing.

OLPC