(P) Diferenţierea ca provocare supremă pentru fiecare brand

(P) Diferenţierea ca provocare supremă pentru fiecare brand

Entuziasmul unei idei revoluţionare riscă să fie grav afectat în momentul în care afli că aceasta există deja sub forma unui produs sau a unui serviciu. Apariţia unei alternative nu este o idee rea în sine, însă justificarea unui preţ marginal mai mic este ultimul lucru la care trebuie să vă gândiţi dacă vreţi ca ideea voastră să se materializeze şi să trăiască lângă concurenţă.

Mirajul unui preţ just

Concepte precum „ieftin” sau „scump” au definiţii diferite în funcţie de persoanele care le formulează. O piaţă în care mulţi producători au afirmat că oferă produse cu un preţ just, real, adaptat pieţei, „down to earth” sau cum vreţi să îi mai spuneţi este cea a telefoanelor mobile.

Ce-i drept, primele valuri de smartphone-uri ieftine au convins foarte mulţi cumpărători. Cheltuiala a cel puţin 500 de dolari nu mai era justificabilă, din moment ce alţi producători puteau oferi ecrane la fel de mari, performanţe similare şi un design decent pentru mult mai puţin.

Probleme ca fiabilitatea şi absenţa de servicii post-vânzare au dus la o trezire la realitate din partea consumatorului. Până la urmă, diferenţa de preţ se vede în calitatea materialelor folosite, în testarea riguroasă a configuraţiei tehnice înainte de intrarea pe piaţă a produselor şi, dacă mai era cazul să amintim, în actualizările de software. Astfel, preţul mic al brand-urilor noi este atât un avantaj, cât şi sursa decăderii.

Cazul ASUS

De exemplu, ASUS bate monedă pe calitatea camerelor foto, mai precis capabilităţile de schimbare a distanţei focale (sau zoom). Prin această poziţionare, ASUS caută acea nişă a utilizatorilor care apreciază această funcţie şi care, prin extensie, va aprecia producătorul.

Ideea de a aduna o mână de fani loiali nu este nouă, întrucât un grup cu aceleaşi preferinţe şi acelaşi mod de gândire poate fi mai influent decât o masă neomogenă de utilizatori, fiecare cu propriile dorinţe şi nemulţumiri legate de un anumit produs sau serviciu. Astfel, putem asista transformarea ASUS în brand-ul pentru care telefoanele inteligente înseamnă camere foto cu schimbarea distanţei focale.

ASUS este doar un exemplu, însă, din păcate, prea multe nu există. În afară de diferenţierea prin preţ (care, aşa cum am arătat mai sus, îşi arată limitele), brand-urile de telefoane mobile inteligente care vor să stea la masă cu marile nume au în faţă o sarcină foarte dificilă.

Rămâne de văzut ce diferenţieri vor naşte tehnologiile care vor ajunge pe piaţă în următoarele 24 de luni.

Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro, Go4games.ro și Apropotv.ro. Are 15 ani de experienţă în presa centrală şi a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro ... citește mai mult