Producătorul chinez de telefoane Xiaomi vrea o prezentă globală, va lupta tot cu preţuri mici şi servicii

Autor: Dorian Prodan 09.09.2013
Producătorul chinez de telefoane Xiaomi vrea o prezentă globală, va lupta tot cu preţuri mici şi servicii

Xiaomi este un producător chinez de telefoane mobile care nu este cunoscut aproape deloc în România, tânăra companie activând doar în estul îndepărtat al Asiei şi fiind cunoscută mai degrabă pentru MIUI, o versiune puternic modificată a platformei Android care poate fi instalată pe mai multe modele de telefoane mobile. Mergând pe urmele Oppo, care şi-au făcut debutul în Europa, Xiaomi a dezvăluit că intenţionează să atace pieţele vestice şi să devină un producător competitiv şi aici.

Pentru cei mai mulţi dintre cumpărătorii români, imaginea produselor fabricate în China este dată de terminalele produse de firme de mica anvergură, care fie sunt aduse direct de comercianţi, fie sunt oferite sub alte denumiri de companiile locale. Jucătorii mari ai pieţei chineze precum Lenovo, ZTE, TCL sau Huawei au preferat să se ocupe doar de piaţa lor locală, prezenţa lor în România fiind modestă sau lipsind cu desăvârşire.

Spre deosebire de micile companii necunoscute, producătorii chinezi tradiţionali precum cei amintiţi şi lupii tineri precum Xiaomi sau Oppo pun un accent mult mai mare pe calitate, având totodată preţuri mai mici decât produsele echivalente lansate de producătorii consacraţi. Oppo a deschis deja un magazin în Europa pentru cel mai celebru model de telefon din portofoliul său, însă planurile Xiaomi sunt mult mai ambiţioase.

O companie cu venituri anuale de 2 miliarde de dolari şi o prezenţă limitată la teritoriile Chinei, Hong Kong-ului şi Taiwanului, Xiaomi a făcut o achiziţie spectaculoasă la sfârşitul lunii august, când a anunţat că cel mai proaspăt membru al echipei de conducere este Hugo Barra, fost Product Manager în cadrul Google şi una dintre figurile tradiţionale ale prezentărilor oficiale Android.

Conform interviului acordat celor de la Bloomberg de către Bin Lin, directorul companiei, Xiaomi îşi va dubla veniturile în acest an, estimându-se încasări de circa 4,6 miliarde de dolari, şi intenţionează să intre şi pe pieţele internaţionale. Compania a făcut o declaraţie similara în prima parte a acestui an, însă cooptarea unei persoane cu experienţa lui Hugo Barra le va permite celor de la Xiaomi să aibă o imagine mult mai bună asupra pieţei occidentale de telefonie şi software.

Deschiderea către Europa şi Statele Unite nu va avea loc peste noapte, afirmă managerii companiei, însă Xiaomi intenţionează să folosească aceeaşi politică agresivă de preţuri care le-a permit să-i depăşească pe cei de la Apple pe piaţa chineză. Conform declaraţiilor, compania se va orienta însă mai degrabă către modelul Amazon, oferind hardware la preturi mici şi servicii adiţionale care vor genera profit, rămânând însă de văzut cum vor reuşi chinezii să  satisfacă pretenţiile noilor pieţe.