Samsung amendată cu 14 milioane de dolari pentru „reclamă înșelătoare” pentru rezistența la apă

23.06.2022
Samsung amendată cu 14 milioane de dolari pentru „reclamă înșelătoare” pentru rezistența la apă

Samsung va trebui să plătească o amendă de 14 milioane de dolari (australieni) către autoritățile din Australia pentru reclamele considerate înșelătoare. Este vorba despre cele care declarau că smartphone-urile sale sunt rezistente la apă. Compania rula în această regiune reclame în care telefoanele sale erau utilizate în apa din piscină sau la plajă, însă compania nu acoperea eventuale daune cauzate de utilizarea telefoanelor în apă de acest gen. De asemenea, declarațiile de rezistență erau făcute pe baza testelor cu apă nesărată și fără clor, sarea și clorul putând cauza coroziune la portul de încărcare și la garnituri.

Autoritățile din Australia vor încasa 14 milioane de dolari de la Samsung

Reclamele pentru care Samsung plătește acum amenda sugera că telefoanele în cauză (modele din gama Galaxy S din 2019), sunt rezistente la 1,5 metri adâncime timp de 30 de secunde sub apă. Personajele din spoturi săreau în piscină cu telefoanele, iar la plajă puteau fi văzute telefoanele ude de la apa sărată din mare. Aceste cazuri de utilizare nu erau însă realiste, întrucât tipul de apă folosită ar deteriora dispozitivele, iar Samsung nu și-ar fi asumat eventualele reparații.

Samsung a decis să accepte amenda, fără să o mai conteste. Compania spune că între timp a schimbat modul în care construiește telefoanele rezistente la apă și a modificat lucruri și în software pentru a reflecta mai bine realitatea în utilizare. Probabil că nici campaniile de promovare nu vor mai include prea multe cazuri de utilizare în care telefoanele sunt în preajma piscinelor sau apei sărate, de acum înainte.

„Amenda este un avertisment puternic către afaceri că toate declarațiile despre produse trebuie să fie susținute. ACCC (Australian Competition and Consummer Comission) va continua să acționeze împotriva afacerilor care induc consumatorii în eroare cu declarații despre natura sau beneficiile pe care produsele lor le-ar putea oferi.”, a declarat Gina Cass-Gottlieb, președinta ACCC, în urma „victoriei” în fața Samsung.

sursa: Phone Arena