Samsung Galaxy S6 şi S6 Edge: zece milioane de exemplare livrate până acum

Autori: Dorian Prodan, Liviu - Andrei Mihai 19.05.2015
Samsung Galaxy S6 şi S6 Edge: zece milioane de exemplare livrate până acum

După doi ani în care s-a complăcut într-o exasperantă monotonie, compania Samsung s-a mobilizat pentru a ne oferi un vârf de gamă cu adevărat demn de un lider de piaţă, iar Galaxy S6 şi Galaxy S6 Edge s-au bucurat în general de aprecierea celor care le-au testat şi cumpărat. Călărind valul de optimism care a însoţit lansarea, compania a făcut câteva prognoze curajoase, însă vânzările iniţiale nu par a se ridica la nivelul aşteptărilor.

Cu o carcasă nouă elegantă şi un hardware excelent, Galaxy S6 este un telefon impresionant, iar versiunea sa cu ecran curbat s-a dovedit atât de populară încât Samsung a fost nevoită să mărească capacitatea de producţie. Imediat după lansare, oficialii Samsung au fost atât de mulţumiţi de numărul mare de precomenzi şi reacţia operatorilor încât au afirmat că se aşteaptă să vândă circa 70 de milioane de unităţi, ceea ce ar face din perechea de produse Galaxy S6/S6 Edge cea mai bine vândută generaţie Galaxy S. Optimismul lor nu a fost singular, analiştii estimând anterior că sud-coreenii vor reuşi să vândă circa 50 de milioane de unităţi.

La o lună după lansare, evoluţia comercială a terminalelor Galaxy S6 şi Galaxy S6 Edge nu pare să fie atât de rapidă pe cât şi-ar fi dorit conducerea Samsung. Într-o declaraţie făcută pentru o publicaţie sud-coreeană, un oficial Samsung a dezvăluit că livrările au atins cifra de 10 milioane de unităţi, fără a preciză însă şi perioada de timp. Ţinând însă cont că cele două telefoane au fost lansate oficial pe 10 aprilie, este probabil vorba de prima lună de prezenţă pe piaţă.

Generaţiile anterioare Galaxy S4 şi Galaxy S5 au atins bariera de 10 milioane de unităţi livrate în 27, respectiv 25 de zile, ceea ce înseamnă că noile Galaxy S6 şi S6 Edge au o performanţă comercială similară şi nu reuşesc, cel puţin până în acest moment, să atragă publicul suplimentar dorit de Samsung. Ţinând cont că vorbim doar de o lună de prezenţă pe piaţă, şi aceea penalizată de lipsa unor cantităţi suficiente ale modelului Edge, situaţia s-ar putea îmbunătăţi în lunile care vor urma.

Rămâne însă de văzut dacă Samsung va reuşi să atingă ambiţioasa cifră de 70 de milioane de unităţi vândute şi să redreseze evoluţia financiară nesatisfăcătoare a diviziei sale de telefoane mobile.