Samsung lansează programul de reparații acasă și în Europa

20.06.2023
Samsung lansează programul de reparații acasă și în Europa

Samsung a anunțat încă de anul trecut un program de reparații acasă pentru dispozitivele sale mobile, încercând probabil să preîntâmpine reglementări din partea autorităților americane, așa cum au făcut și Apple și alți câțiva producători. Acum, compania sud coreeană anunță că aduce acest program în Europa și Marea Britanie, pentru început cu doar câteva țări din Europa de Vest. Astfel, clienții care au nevoie de componente pentru telefoanele lor vor putea să le comande și să le înlocuiască singuri, acasă.

Utilizatori de telefoane Samsung își vor putea comanda piese pentru reparații acasă

Ideea din spatele programului de reparații este că anumiți utilizatori se descurcă să își schimbe singuri ecranul, bateria sau alte componente, fără să mai fie nevoiți să apeleze la un service autorizat. Astfel, costurile de reparații pot scădea. Programul „self-repair” va fi disponibil înainte de sfârșitul lunii iunie în Belgia, Franța, Italia, Olanda, polonia, Spania, Suedia și Marea Britanie și va acoperi, pentru început, telefoanele din gama Galaxy S din ultimele câteva generații.

Cei care au un Galaxy S20, S21 sau S22 vor putea comanda astfel piese de schimb precum ecrane, paneluri de sticlă pentru spate, și chiar port-ul USB. De pe această listă lipsește opțiunea de a cumpăra o baterie individuală. Samsung livrează însă bateria și ecranul ca un singur kit de reparații, nu le oferă și individual.

Prețurile sunt destul de mari. Modulul de încărcare, care integrează port-ul USB-C costă 50 de euro, sticla de pe spate are un preț similar, iar un ecran pentru aceste telefoane poate ajunge și la 200 de euro pentru variantele mai vechi sau mai puțin avansate. Un ecran pentru Galaxy S22 Ultra ajunge și la 310 euro, de exemplu, prețuri similare cu cele pe care le cere și Apple pentru ecranele modelelor iPhone cu panel OLED.

Samsung va adăuga Galaxy S23 în acest program probabil după primul an de disponibilitate pe piață, când anumite tipuri de garanție ar putea expira (cele pentru firme sunt în general de 12 luni, nu de 24, cum sunt cele pentru persoane fizice).

În țările europene care primesc acest program sunt incluse și laptop-uri Galaxy Book, dar, din păcate, acestea nu sunt disponibile și în România.

sursa: GSM Arena

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult