Samsung şi Apple şi-au împărţit locul fruntaş în topul vânzărilor de smartphone-uri în cursul T4 2014

Autori: Dorian Prodan, Liviu - Andrei Mihai 29.01.2015
Samsung şi Apple şi-au împărţit locul fruntaş în topul vânzărilor de smartphone-uri în cursul T4 2014

În timp ce Samsung se luptă cu scăderile profiturilor şi numărului de unităţi vândute, eternul său rival Apple s-a bucurat de un trimestru excepţional, iar această evoluţia diferită a făcut ca cele două companii să se întâlnească la mijloc şi să se lupte din nou pentru titlul de cel mai mare producător de smartphone-uri.

Compania Samsung a devenit cel mai mare producător de smartphone-uri la sfârşitul lui 2011, atunci când a smuls acest titlu celor de la Apple, care la rândul lor s-au bucurat de această poziţie fruntaşă timp de câteva trimestre după ce au reuşit să îngenuncheze Nokia şi BlackBerry (la acea vreme numită Research in Motion). Profitând de popularitatea tot mai ridicată a platformei software Android, sud-coreenii şi-au consolidat poziţia şi nu au mai putut fi ajunşi din urmă până la finalul anului trecut.

Conform însă datelor centralizate de către Strategy Analytics, cei doi rivali s-au întâlnit din nou şi îşi împart acum onoarea primului loc în topul producătorilor de smartphone-uri valabil pentru ultimele trei luni din 2014. La nivelul întregului an, Samsung este încă un lider de piaţă indiscutabil deoarece a reuşit să vândă 317,2 milioane de smartphone-uri în timp ce Apple nu a reuşit să treacă de bariera de 200 de milioane, însă la nivelul celui de-al patrulea trimestru, lucrurile stau cu totul altfel.

În cursul ultimelor trei luni ale anului recent încheiat, atât Apple cât şi Samsung au reuşit să vândă câte 74,5 milioane de smartphone-uri şi să-şi împartă astfel prima poziţie în topul acestei industrii. Pentru Apple, această poziţie a fost rezultatul unui salt impresionant de la cele 51 de milioane de terminale vândute în aceeaşi perioadă din 2013, însă pentru Samsung este rezultatul unei scăderi abrupte de la cele 86 de milioane de terminale vândute tot atunci. În acest moment, cele două companii se bucură de o cotă de piaţă trimestrială de 19,6 procente, acestea fiind urmate de către Lenovo şi Huawei, care îşi adjudecă 6,5, respectiv 6,3 procente de piaţă.

La nivelul întregului an, Samsung rămâne încă lider cu o cotă de 24,7 procente, însă acest indicator de piaţă a scăzut cu 7,6 procente. Compania este urmată de către Apple cu 15 procente, şi ea în scădere cu 2,6 procente, şi de Lenovo şi Huawei, care-şi adjudecă cu 7,2 procente, respectiv 5,8 procente, şi sunt în creştere.

Tags: