LG oferă reparații gratuite pentru anumite modele de televizoare OLED care se supraîncălzesc

Autor: Aurelian Mihai 21.07.2020
LG oferă reparații gratuite pentru anumite modele de televizoare OLED care se supraîncălzesc

LG a demarat în program de reparații gratuite pentru unele modele de televizoare OLED fabricate începând cu anul 2016.

Valabilă deocamdată doar în Coreea de Sud, inițiativa are scop preventiv, de a evita defectarea prematură a televizoarelor pe măsură ce uzura normală a ecranului OLED este compensată automat de placa electronică a televizorului prin furnizarea unui curent de alimentare crescut.

Deși efectul este bine ascuns de producători, toate ecranele OLED suferă la funcționarea îndelungată de o anume degradare a performanțelor, manifestată în special prin creșterea necesarului de energie pentru a susține un anume nivel de luminozitate. În cazul modelelor de televizoare incluse de LG în programul de reparații gratuite, scăderea eficienței panourilor OLED nu ar fi fost foarte bine luată în considerare la faza de proiectare, existând riscul ca placa electronică să se supraîncălzească.

Programul de reparații gratuite ar putea fi extins și la televizoare LG comercializate în alte regiuni

Deși problemele au fost semnalate doar la televizoare OLED comercializate în magazinele sud-coreene, este posibil ca același defect de proiectare să fi fost preluat și la modele destinate altor piețe de desfacere, cum ar fi cea europeană.

„Problema de supraîncălzire a avut întâlnită doar la foarte puține modele din totalul care au folosit componenta viciată, dar vom oferi înlocuirea gratuită a componentei respective pentru siguranța clienților“ , a declarat LG într-o declarație de presă .

Potrivit unor estimări independente, în realitate ar putea fi afectate aproximativ 60000 de televizoare, iar LG a schimbat deja componentele cu risc de defectare prematură în 22000 dintre acestea.

Cu toate acestea, LG dezminte speculațiile cum că acesta ar fi un program oficial de rechemare, precizând că nici un guvern sau autoritate din domeniul protecției consumatorilor nu a solicitat o astfel de măsură, inițiativa fiind strict un act voluntar din partea LG pentru sprijinirea clienților săi.