Un pilot de avion a adormit „la manşă” şi a depăşit aeroportul pe care trebuia să aterizeze

Slujba de pilot de avion este una dintre cele mai plăcute, însă totodată una dintre cele mai grele şi mai stresante din lume. De multe ori, piloţii trebuie să îşi separe viaţa profesională de cea personală pentru a reduce din stresul pe care responsabilitatea pentru viaţa a sute de persoane de la bordul eronavei îl conferă la fiecare zbor. Din păcate, uneori oboseala adunată acasă afectează şi viaţa profesională, iar exact asta a păţit un pilot al companiei Vortex Air, care a adormit la cârmă şi a depăşit aeroportul pe care trebuia să aterizeze.

Vortex Air nu a dezvăluit numele pilotului său care a decolat într-un avion Piper PA-31 Navajo Chieftain din Devonport, Tasmania pentru un zbor de rutină pe cont propriu (fără echipaj sau pasageri) către King Island, un zbor de numai 240 de km. Se pare însă că acesta a zburat puţin mai mult decât trebuia, întrucât a adormit la cârmă, din cauza oboselii. Acesta a trebuit să rezolve o urgenţă personală în noaptea precedentă şi nu a reuşit să se odihnească îndeajuns pentru a fi apt pentru a-şi duce zborul până la capăt.

Din fericire, acesta s-a trezit după ce a depăşit aeroportul cu 45 de km, a redresat avionul şi a reuşit să aterizeze în siguranţă la destinaţie. Avionul era setat pe pilot automat, deci faptul că a adormit nu a afectat în niciun fel ruta sa. Desigur, pilotul automat ţine avionul la altitudinea şi viteza setată pe ruta setată, însă pentru un avion atât de mic nu este destul de sofisticat pentru a putea oferi asistenţă la aterizare. Totuşi, acest lucru nu înseamnă că pilotul era în afara oricărui pericol.

Aeronava putea rămâne fără combustibil, sau un alt avion ar fi putut să se intersecteze cu acesta, întrucât zbura pe un culoar neplănuit. De asemenea, pilotul nu a răspuns la apelurile turnului de control, fapt care ar putea să ducă la implicarea armatei, care ar putea trimite o patrulă de avioane de vânătoare să investigheze situaţia.

Biroul de Siguranţă în Transport din Australia va porni o investigaţie în cadrul companiei Vortex Air, în special pentru a verifica modul în care compania gestionează oboseala piloţilor săi. Acest raport va fi publicat la începutul anului viitor.

După aterizarea în King Island, pilotul s-a întors la bordul aeronavei şi şi-a continuat rutina zilnică, zburând şi înapoi către Devonport.