Facebook schimbă din nou modul în care conţinutul este afişat în News Feed. Iată ce va avea prioritate

În următoarele săptămâni Facebook va implementa pentru toţi utilizatorii un nou algoritm prin care se va face afişarea conţinutului în News Feed. Vor avea prioritate postările prietenilor şi ale membrilor familiei, în defavoarea conţinutului publicat de companii şi publicaţii prin intermediul Facebook Pages. 
 
 
Astfel, ar trebui să ne aşteptăm ca în partea de sus a fluxului să vedem mai mult conţinut de la persoane pe care le cunoaştem. Cum sunt alese aceste persoane? Facebook a oferit o explicaţie. În primul rând un utilizator va vedea conţinutul de la toate persoanele pentru care a activat funcţia „See First”, dar şi de la utilizatori cu care a interacţionat mai mult de-a lungul timpului prin diferite căi (Like, Share, Comment). „Dacă îţi plac pozele surorii tale, vom începe să publicăm postările ei mai aproape de începutul fluxului”, a explicat Adam Mosseri, vicepreşedinte Facebook. 
 
În medie, de fiecare dată când o persoană intră pe Facebook, pe flux sunt 1.500 de actualizări (texte, imagini, videoclipuri) noi, apărute după ultima vizită pe reţeaua de socializare. Reţeaua de socializare alege aproximativ 300 care sunt afişate. 
 
 
În ceea ce priveşte conţinutul publicat de companii şi publicaţii, acesta va fi prioritizat în funcţie de cât de informativ şi distractiv este. Dacă ai dat „Like” la o mulţime de articole despre o anumită celebritate în trecut, Facebook va considera că acele postări sunt informative pentru tine şi îţi va oferi mai multe. De asemenea, dacă îţi plac clipurile Facebook Live, vei vedea mai multe la începutul News Feed-ului. 
 
Facebook a anunţat şi că nu va favoriza un anumit tip de surse sau idei şi că nu alege „despre ce subiecte lumea ar trebui să citească”. Compania a făcut această precizare după ce a fost acuzată în acest an că cenzurează anumite expresii din secţiunea de trenduri. În acel caz era vorba de subiecte legate de Partidul Republican din SUA, al cărui candidat la preşedinţie ar putea fi Donald Trump, un personaj care nu este agreat de sectorul tehnologic din SUA. 
 
Cum activezi funcţia See First
 
Funcţia See First, cu ajutorul căreia poate fi creat un flux de ştiri personalizat în câteva minute, poate fi accesată pe web, dar şi în aplicaţiile pentru sistemele de operare mobile Android şi iOS.

Pe site-ul Facebook.com, pentru a personaliza fluxul se merge în dreptul secţiunii News Feed/Noutăţi şi se apasă pe butonul de setări din stânga. Apoi se apasă pe Edit preferences/Editează preferinţele. Acolo utilizatorul selectează paginile, persoanele şi grupurile (marcându-le cu See first/Vezi mai întâi; implicit este selectată opţiunea Following/Urmăreşti) de la care doreşte să primească actualizări. Astfel, un utilizator poate marca cu See First de exemplu 10 persoane sau pagini de la care doreşte să primească tot timpul actualizări.

În aplicaţia Facebook pentru Android activarea See first este mai dificilă, deoarece paginile, persoanele şi grupurile nu sunt deocamdată grupate într-un singur loc. Utilizatorul va trebui să meargă pe fiecare pagină, persoană sau grup în parte şi să schimbe opţiunea Following/Urmăreşte în See first/Vezi mai întâi.

În Facebook pentru iOS se merge la More/Mai mult, apoi Settings/Setări şi la News Feed Preferences/Preferinţe Noutăţi.