Google răspunde presiunilor UE pentru ofertarea utilizatorilor cu mai multe opţiuni pentru motoare de căutare: vom taxa fiecare alegere făcută

Începând de anul viitor, Google este obligat de legiuitorii europeni să întâmpine utilizatorii care îşi configurează un nou telefon bazat pe Android cu o listă din care să selecteze motorul de căutare care va fi setat alegere implicită pentru căutările viitoare, lăsând Google Search într-o poziţie de incertitudine.

În mod evident, libertatea oferită utilizatorilor nu este pe placul Google, care îşi trage o bună parte din veniturile platformei Android din reclamele afişate la interogările Google Search. Soluţia găsită de compania americană este taxarea fiecărei alegeri non-Google, în ideea că acesta ar fi un privilegiu acordat furnizorilor de servicii care îşi desfăşoară activitatea prin intermediul platformei Android. Taxarea vizează inclusiv alegerea browserului web. Astfel, potrivit pretenţiilor emise de Google, companii precum Microsoft şi Mozilla ar trebui să plătească pentru a-şi extinde serviciile utilizatorilor de Android, chiar dacă în ultimă instanţă este alegerea celor din urmă de a folosi un produs sau altul.

Includerea pe listă a unui furnizor de servicii ar urma să fie decisă pe baza unei licitaţii în care suma oferită de fiecare solicitant este secretă, Google stabilind dacă o ofertă este mai bună decât alta. Doar pentru ţările în care ofertele propuse sunt prea mici, sau lipsesc, Google va desemna gratuit un minim de trei servicii de căutare care să fie propuse utilizatorilor. Rămâne de văzut dacă sumele adunate în acest fel vor putea decide şi ordinea în lista afişată utilizatorilor, reglementările UE impunând deja prezentarea selecţiilor în mod aleatoriu.

Vestea pretenţiilor emise de Google vine după ce gigantul american a primit deja o amendă de 5 miliarde dolari pentru încălcări ale legilor antitrust europene. Concret, Google este acuzat că a profitat de poziţia privilegiată ca dezvoltator al platformei Android pentru a-şi integra propriile servicii de căutare şi web browser cu Android, îngrădind utilizatorilor libertatea de a face propriile alegeri.

La fel ca şi în prezent, utilizatorii de Android vor putea schimba în orice moment motorul de căutare implicit şi browserul web, dacă doresc să facă acest lucru. Miza cea mare pentru Google este păstrarea acelor utilizatori indecişi, sau pur şi simplu indiferenţi faţă de ce serviciu de căutare sau browser web folosesc zi de zi, aceştia fiind de fapt majoritari.

 

publicitate