Şase din 10 oameni publică ştiri pe Facebook fără să le citească

Social media este acum mai populară ca sursă de ştiri, pentru tineri, decât televiziunea. În ciuda acestui lucru, un studiu recent a arătat că şase din 10 oameni publică ştiri pe Facebook şi Twitter fără să le citească. Iar acest tip de conţinut, publicat aproape inconştient, are efecte asupra opiniilor politice şi culturale ale oamenilor. 
 
Cercetarea a fost realizată de o echipă de la Columbia University şi French National Institute, care a analizatmilioane de ştiri partajate pe Twitter şi Facebook. Cercetătorii au aflat că pe 59% dintre link-urile publicate nu s-a dat clic nici măcar o dată. „Oamenii sunt mai dispuşi să partajeze un articol decât să îl citească”, a declarat Arnaud Legout, co-autor al studiului. 
 
Un alt studiu recent a arătat că majoritatea oamenilor (70%) comentează la articolele publicate pe Facebook după ce le citesc doar titlul. 
 
 
În ceea ce priveşte conţinutul video, 85% din clipurile de pe Facebook sunt văzute fără sunet. Potrivit companiei, clipurile video publicate pe platforma sa generează în fiecare zi peste 8 miliarde de vizualizări. Însă, majoritatea acestor clipuri sunt urmărite cu sunetul oprit, potrivit mai multor furnizori de conţinut importanţi. De exemplu, site-ul FeelGood, care înregistrează în medie 150 milioane de vizualizări/lună pe conţinutul video publicat pe Facebook, spune că în 85% din cazuri clipurile sale sunt văzute cu sunetul oprit.