Studiu: Cât costă un cont de Facebook furat? Dar întreaga ta identitate online?

Facebook este sub asediu în ultimul an, după scanadalul Cambridge Analytica şi problemele pe care le-a avut săptămâna trecută, când peste 50 de milioane de conturi au fost sparte folosind chei de acces slab sercurizate. În timp ce Facebook spune că „hackerii” nu au reuşit să acceseze alte conturi externe, folosind posibilitatea de conectare prin intermediul conturilor de Facebook „sparte”, nu este clar la ce tip de informaţii au avut aceştia acces pe conturile reţelei de socializare. Ironic, de curând a fost făcut un studiu care a calculat cu cât se vinde identitatea virtuală a cuiva pe internet, incluzând conturi de social media, carduri de credit şi conturi pe diverse magazine sau servicii online.

V-aţi întrebat vreodată cât costă contul vostrui de Facebook? Ei bine, Money Guru are răspunsul la această întrebare, informaţiile fiind colectate chiar de pe „piaţa neagră” a internetului, aşa numitul „Dark Web”. Aici poţi cumpăra detalii de logare pentru reţeaua de socializare a lui Mark Zuckerberg cu doar 3,37 euro, detalii pe care le poţi folosi cum doreşti. Poţi avea astfel acces la alte conturi ale persoanei respective, în cazul în care foloseşte Facebook pentru log-in, poţi vedea întregul său istoric de mesaje, fotografii private şi orice altceva este legat de acel cont.

Informaţiile inscripţionate pe un card de credit sunt însă ceva mai valoroase: 100 euro, în timp ce cardurile de debit costă aproape 70 de euro. Money Guru a ajuns la suma de 835 euro pentru identitatea completă a unui utilizator de internet care foloseşte multe conturi pe multe platforme, cu tot cu informaţiile sale de pe card, adresa de acasă, numere de telefon şi tot ce ar putea fi ataşat de respectivele conturi cumpărate.

Studiul spune că 39% dintre cazurile de fraudă online rezultă în pagubă de peste 300 de euro, în timp ce peste 25% dintre cazuri crează pagube între 700 şi 50.000 euro. Având în vedere aceste statistici, poate că ar fi o idee bună să încercăm să oferim cât mai puţine date personale online şi să limităm numărul de conturi care au acces la un card de credit, adresa de acasă şi alte astfel de detalii.

 

publicitate