Utilizatorii Facebook, recompensaţi cu bani pentru a instala o aplicaţie care monitorizează toată activitatea de pe telefon

Facebook a derulat o campanie în care utilizatorii cu vârste între 13 şi 25 ani puteau alege să devină cobai pentru administratorii reţelei de socializare, instalând în schimbul unei recompense de până la 20 dolari pe lună o aplicaţie numită Facebook Research.

Dezvoltată în versiune pentru iOS şi Android, aplicaţia Facebook Research vine înzestrată cu certificate de acces ROOT pe telefoanele iPhone şi poate urmări toate aspectele care ţin de folosirea telefonului mobil, activitatea web şi conversaţiile private, informaţiile ajungând direct pe serverele Facebook.

Anterior, Facebook a folosit pentru colectarea agresivă de informaţii despre utilizatori Onavo Protect, un serviciu VPN pe care compania l-a achiziţionat în anul 2013. Însă administratorii Facebook au fost nevoiţi să retragă vara trecută aplicaţia din App Store, după ce Apple a acuzat încălcarea flagrantă a regulilor privind colectarea datelor despre utilizatori.

Datele obţinute s-au dovedit însă foarte valoroase, ajutând Facebook să identifice din timp competitorii care puteau ameninţa dominaţia reţelei de soclializare, blocând ascensiunea rivalilor fie cumpărând pe bani mulţi businessul respectiv, sau copiind cu neruşinare noutăţile aduse de aceştia.

Deşi este ceva mai transparent faţă de utilizatorii care aleg să devină voluntari în schimbul unor sume de bani, programul Facebook Research şi aplicaţia pe care se bazează pare să încalce din nou regulile Apple. Mai exact, este vorba de folosirea certificatelor de tip Root Acces, incluse în mod uzual cu aplicaţii folosite de clienţi business pentru accesarea telefoanelor de serviciu ale angajaţilor. Însă aplicaţia Facebook Research este instalată pe telefoanele personale ale utilizatorilor.

Anterior, voluntarii pentru programul Facebook Research au fost atraşi inclusiv prin reclame distribuite pe Instagram şi Snapchat, folosind o companie numită Applause. Interesant este că participanţii erau informaţi doar că participă la un studiu plătit de social media, fără ca numele Facebook să apară pe undeva.

 

publicitate