Netflix integrează conceptul de „Stories” în aplicaţia de mobil pentru afişarea de trailere

Conceptul de Stories, pionierat de Snapchat şi copiat apoi de Facebook în toate serviciile sale, este funcţia pe care se pare că o vom întâlni cel mai des în toate aplicaţiile în 2018. În timp ce Google încearcă să convingă publisherii să realizeze conţinut special pentru căutări în format Stories, Netflix se angajează să ofere trailere pentru filme şi seriale în acest format. Aplicaţia pentru mobil va primi în curând această funcţie sub forma „previews”, o serie de trailere scurte care va fi afişată deasupra fluxului normal de conţinut.

Netflix Previews nu deviază foarte mult de la conceptul stories original. Serviciul va livra clipuri video verticale de maximum 30 de secunde sub formă de trailere pentru filme şi seriale noi, sau conţinut care ar putea fi relevant pentru fiecare utilizator în parte. Acestea vor rula în succesiune, iar fiecare va avea scurtătură către pagina dedicată a filmului şi serialului pentru a putea porni redarea imediat. De asemenea, există butoane pentru adăugarea în lista de favorite.

Previews pe mobil va beneficia de un rând dedicat, fiecare clip în parte fiind încadrat într-un cerc, pentru a se diferenţia de dreptunghiurile cu care ne-am obişnuit pentru filme şi seriale. În orice moment, fiecare utilizator ar putea să aibă până la maximum 75 de preview-uri selectate de către algoritmul Netflix, care pot fi redate în succesiune automat, un simplu swipe fiind de ajuns pentru trecerea la următorul clip. Pentru lansarea din luna aprile a acestei funcţii, Netflix susţine că va avea pregătite câteva sute de preview-uri, atât din categoria „originals”, cât şi pentru conţinut licenţiat, care aparţine partenerilor.

Conceptul „previews” nu este tocmai nou pentru serviciul Netflix, acesta fiind disponibil în aplicaţia pentru televizoare inteligente de aproximativ doi ani. Acesta este însă adaptat diferit pentru platformele mobile. Pe televizoare, Netflix începe automat redarea la pornirea aplicaţiei pentru un show sau film nou, după terminarea unui film sau dacă utilizatorul zăboveşte mai mult de câteva secunde pe pictograma unui film.