Apple Watch domină piaţa de wearables de la distanţă mare. Samsung depăşeşte Fitbit şi trece pe locul 2

Piaţa de wearables este în continuare în creştere, iar Apple pare să continue să domine de la distanţă mare această categorie de produse. Cel mai recent raport Strategy Analytics referitor la vânzările de dispozitive de purtat dezvăluie că Apple Watch este în continuare liderul pieţei, fiind urmat de două companii „relevante” în piaţă: Samsung şi Fitbit. De altfel, Samsung a depăşit în sfârşit Fitbit, fiind acum pe locul al doilea mondial.

Apple a livrat în cel de-al treilea trimestru din 2019 6,8 milioane de dispozitive Apple Watch, o creştere semnificativă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când a livrat „doar” 4,5 milioane. Această valoare reprezintă o creştere de 51% de la an la an, imensă pentru orice categorie de dispozitive. De altfel, compania deţine acum aproape jumătate din piaţă: 47,9%. Aceasta este o creştere de 2,9 procente de la an la an, anul trecut compania deţinând 45%.

Fitbit, care obişnuia să fie pe locul 2, după Apple, a scăzut însă pe locul al treilea, în ciuda faptului că a crescut de la an la an. Astfel, compania care tocmai a fost cumpărată de Google, deţine acum 11,3% din piaţă, cu 1,6 milioane de unităţi de brăţări şi ceasuri inteligente livrate, faţă de 1,5 milioane în aceeaşi perioadă din 2018. Totuşi, cota de piaţă a scăzut de la 15% la 11,3%.

În cele din urmă, Samsung pare să ia având pe această piaţă, după lansarea modelelor Galaxy Active şi modelelor Galaxy Fit mai noi. Producătorul sud coreean a livrat 1,9 milioane de unităţi de dispozitive de purtat în T3 2019, o creştere de 0,8 milioane faţă de 2018, sau 73%, care o depăşeşte şi pe cea înregistrată de Apple. Samsung deţine acum 13,4% din piaţă şi este al doilea cel mai mare producător de ceasuri inteligente din lume. 

Restul de 27,5% din piaţă este trecut la categoria „others”, fiecare producător precum Xiaomi, Fossil, Huawei şi alţii care produc astfel de dispozitive fiind mult prea mici în comparaţie. Suma totală a dispozitivelor de purtat de la categoria „others” reprezintă puţin mai mult de jumătate faţă de cât a vândut Apple în această perioadă: doar 3,9 milioane de unităţi. Pentru întregul trimestru 3 din 2019 au fost livrate 14 milioane de dispozitive de purtat, o creştere de 42% de la an la an.