Byte este continuarea reţelei de micro-vlogging Vine. Intră în concurenţă directă cu TikTok

Cei care activau în mediul online în urmă cu 6-7 ani probabil că îşi amintesc de Vine, o reţea de micro-vlogging, care permitea utilizatorilor să publice clipuri de maximum 6 secunde. Aceasta a fost cumpărată la scurt timp după lansare de Twitter, care după alţi câţiva ani a închis-o, întrucât platforme precum YouTube şi popularizarea streaming-ului live au scăzut interesul pentru aceasta. Fondatorul Vine, Dom Hofmann, nu a renunţat însă la această idee şi a lansat o „continuare” pentru Vine numită Byte, care este disponibilă chiar acum pe platformele mobile iOS şi Android.

Hofmann pare să creadă că Vine a fost lansată puţin înaintea vremii, internetul fiind încă nepregătit la momentul respectiv pentru conţinut video scurt de acest gen. De altfel, în ultimii doi ani, TikTok a demonstrat că există un interes imens pentru ceva de acest gen, iar Byte ar trebui să reprezinte o concurenţă directă pentru populara reţea de socializare din China.

Aplicaţia Byte a fost disponibilă în versiune Beta pentru un număr restrâns de utilizatori, însă acum este disponibilă pentru toţi utilizatorii de Google Play Store şi App Store de la Apple. Interfaţa şi modul de utilizare sunt extrem de simple, împrumutând câteva idei de la TikTok, precum un flux infinit de clipuri care poate fi derulat pe verticală.

Atunci când vine vorba despre crearea de conţinut însă, totul este foarte simplu şi rapid. Ţii apăsat pe butonul de înregistrare pentru a crea mici „byte”-uri (adică secţiuni), sau poţi adăuga noi byte-uri deja înregistrate. Limita este de 6 secunde, iar alte opţiuni de editare nu sunt integrate. Singurul lucru mai ieşit din comun este opţiunea de „ghost”, care păstrează suprapus ultimul cadru din byte-ul precedent, util pentru cei care doresc să lege anumite cadre în moduri creative.

 

Tab-ul explore are mai multe secţiuni precum liste de clipuri populare, your mix, care îţi oferă conţinut personalizat, bazat pe ceea ce urmăreşti şi clipurile cu care interacţionezi, cât şi o selecţie mare de genuri: comedie, animaţie, animale, artă, gaming, sport, fitness şi multe altele.

Deja Hofmann vorbeşte despre opţiuni de monetizare pentru utilizatori, precum inserarea de reclame, însă acestea vor veni mai târziu, mai întâi în cadrul unui program pilot. Un lucru interesant este că Byte oferă din start opţiunea de a înscrie un cont fie cu Apple ID, fie cu un cont Google. Cei care folosesc Byte pe dispozitive Apple pot astfel să îşi înscrie contul fără a oferi celor de la Byte e-mail-ul personal sau date personale în plus faţă de cele pe care doresc să le ofere (nume, poza de profil şi nume de utilizator).