Facebook va ascunde articolele legate de „remedii miraculoase” şi „medicină alternativă”

Facebook, Google, Twitter şi toate celelalte companii care sunt implicate în domeniul social media s-au trezit cu probleme enorme în ultimii ani, când platformele lor au fost aglomerate cu fake news şi cu tot felul de alt conţinut fals, realizat pentru a induce utilizatorii în eroare. Eforturile companiilor au reuşit în timp să mai elimine din conţinutul „dubios”, însă încă există nişe greu de controlat. Facebook spune acum că va încerca să elimine pe cât posibil vizibilitatea pentru „remedii miraculoase”.

Remediile miraculoase sunt o fascinaţie pentru oameni încă din cele mai vechi timpuri, iar cei care vând astfel de produse se pot îmbogăţi rapid, fără prea multe eforturi în ziua de astăzi. Este de ajuns să publici un articol care să confirme declaraţiile tale şi să ai pus la punct un magazin online pe care să vinzi aceste produse şi sigur se va găsi cineva să cumpere. Conform unui articol de pe Telegraph, pe Facebook au fost anul trecut promovate mai multe remedii alternative decât informaţii reale, de la organizaţii reputabile.

În timp ce YouTube încearcă să combată acest tip de conţinut prin retragerea reclamelor afişate, deci în consecinţă încercând să taie motivaţia pentru realizarea şi publicarea acestora, Facebook are o altă strategie. Compania va încerca să detecteze aceste tipuri de postări de pe platforma sa folosind algoritmi avansaţi, iar imediat ce un astfel de articol este depistat, acesta nu va mai fi trimis către News Feed-ulk altor persoane. Practic, mesajul este publicat, însă nimeni nu îl poate vedea decât dacă ştie unde să îl caute. Ţintele principale a Facebook nu sunt însă cei care răspândesc aceste informaţii, ci mai degrabă cei care încearcă să vândă remediile miraculoase.

Facebook a făcut acest anunţ în cadrul unei postări pe blogul oficial al companiei, într-un articol scris de Travis Yeh:

„Pentru a ajuta oamenii să primească informaţii veridice despre sănătate şi despre ajutorul de care au nevoie, este important să minimizăm conţinutul legat de acest subiect care este senzaţional sau care încearcă să inducă în eroare.

In eforturile noastre pentru a îmbunătăţi calitatea informaţiilor din News Feed, luăm în considerare schimbarea de ranking bazată pe modul în care afectează oamenii, publisherii şi comunitatea noastră. Ştim că utilizatorii nu doresc postări care sunt senzaţionale sau spam-ul, iar conţinutul fals este foarte dăunător comunităţii.”

Desigur, Facebook nu are o tradiţie prea bună în combaterea fake news sau altor astfel de tipuri de conţinut problematic. Compania îşi va concentra eforturile în această direcţie folosind AI, ceva ce nu este întotdeauna eficient, sau care poate să marcheze eronat anumite articole veridice.