WhatsApp sărbătoreşte 10 ani de la lansare. Iată cum a evoluat serviciul de chat

WhatsApp a împlinit zece ani de la lansare, timp în care a devenit una dintre cele mai populare aplicaţii de chat din lume. Cu ocazia acestei aniversări, pe blogul WhatsApp au fost publicate două materiale. Unul este un clip video, care sărbătoreşte utilizatorii platformei, prezentând modul în care aplicaţia ajută oameni de pe tot globul să comunice, în timp ce cel de-al doilea este un infografic în care este prezentată pe scurt evoluţia serviciului.

Aplicaţia WhatsApp a fost lansată pe iOS şi Android în 2009 pe 24 februarie. Aceasta oferea funcţionalitate de bază, doar mesajele text fiind prezente pentru început. Abia în luna decembrie a apărut opţiunea de a trimite fotografii şi clipuri video. În 2010, WhatsApp a primit posibilitatea de a trimite geolocaţia prin mesaj, în timp ce în 2011 au apărut grupurile de chat. Tot atunci au fost înregistrate aproximativ 1 miliard de mesaje trimise prin intermediul serviciului în fiecare zi.

În 2013 au apărut mesajele vocale, iar în 2014, WhatsApp trecea de pragul de 500 de milioane de utilizatori. În acelaşi an, WhatsApp a fost cumpărat de Facebook şi a primit notificări la citire. În 2015 a apărut WhatsApp Web, varianta din browser, iar în 2016 au fost introduse mai multe capabilităţi precum criptarea la ambele capete ale conversaţiei şi apeluri video. Tot în 2016 WhatsApp a trecut de 1 miliard de utilizatori pe lună şi a lansat o aplicaţie pentru desktop.

În 2017, WhatsApp a primit doar funcţia „status”, însă a reuşit să atingă un miliard de utilizatori pe zi, iar în 2018 a atins 1,5 miliarde de utilizatori pe lună. De asemenea, tot atunci a apărut şi WhatsApp Business şi posibilitatea de a iniţia apeluri de grup.

În timp ce WhatsApp continuă să crească şi să primească noi funcţii, situaţia din cadrul subsidiarei Facebook nu este tocmai fericită în ultima perioadă. Fondatorii companiei au plecat în ultimii câţiva ani, în special din cauza controlului strict pe care Mark Zuckerberg începe să îl impună. Atunci când Facebook a cumpărat WhatsApp, Zuckerberg a promis că nu va încerca să schimbe compania, însă în urma scandalului  Cambridge Analytica, s-au schimbat multe în cadrul companiei.

Acum, Zuckerberg plănuieşte să realizeze un serviciu de chat unificat, care să funcţioneze din orice aplicaţie, fie că vorbim despre WhatsApp, Instagram sau Facebook Messenger, ceea ce pune datele utilizatorilor la comun între aceste servicii relativ separate. Deja autorităţile din Uniunea Europeană au avertizat Facebook că această decizie ar putea avea efecte grave pe termen lung, amintind de scurgerile de date personale care au avut loc pe reţeaua de socializare în ultimii ani.