Aplicaţiile bancare încep să oprească autentificarea cu amprenta pe Galaxy S10 şi Note10

Galaxy S10 este pe piaţă de mai bine de jumătate de an, însă abia de curând a fost descoperită o vulnerabilitate a sistemului de autentificare biometrică cu amprenta, care permite oricui să deblocheze telefonul, chiar dacă nu are amprenta înregistrată. Acest lucru apare atunci când ecranul este protejat de o folie din plastic, însă atacul poate fi realizat chiar şi cu o bucată de folie, fără ca acesta să fie acoperit cu nimic. Astfel, pentru a evita eventuale probleme, mai multe bănci au revocat autentificarea cu amprenta pe dispozitivele echipate cu astfel de senzor.

Se pare că senzorul ultrasonic folosit de Samsung nu este atât de sigur pe cât credeam iniţial, această tehnologie fiind pe cât de complicată, pe atât de uşor de „păcălit”. Dispozitivele afectate sunt toate cele din noile generaţii din gama Galaxy, atât din seria Galaxy S10 (S10, S10+, S10+ 5G), cât şi cele din seria Galaxy Note10 (Note10, Note10 5G, Note10+, Note10+ 5G). Samsung a promis o rezolvare printr-un update software, însă între timp, câteva bănci au luat măsuri de precauţie pentru a evita eventuale plăţi neautorizate de către utilizatori.

Conform utilizatorilor de pe Reddit, care au încercat să plătească prin intermediul dispozitivelor S10 sau Note10 folosind serviciile NatWest şi Nationwide Building Society, aplicaţiile de Android ale acestora au blocat complet autentificarea cu amprenta. Aceştia trebuie să folosească o parolă sau un PIN pentru a putea realiza plăţi cu telefonul, iar în cazul NatWest, aplicaţia nici măcar nu mai apare în Google Play Store pe dispozitivele S10.

Alte bănci din Europa şi SUA încă nu au luat măsuri, unele aşteptând probabil actualizarea software de la Samsung care ar trebui să rezolve problema. Update-ul este aşteptat săptămâna aceasta, însă având în vedere că multe telefoane sunt vândute prin intermediul operatorilor, este posibil ca actualizarea să întârzie pentru o parte dintre clienţii Samsung.