Apple deţine aproape 50% din piaţa de smartphone-uri premium. Samsung şi Huawei vând mai multe modele ieftine

În ultimii câţiva ani, piaţa de smartphone-uri pare să se fi reprofilat în ultima perioadă, împingând în faţa utilizatorilor mai degrabă smartphone-uri mai ieftine cu funcţii şi finisaje premium, decât modelele de top care depăşesc şi 1.000 de euro. Totuşi, acest segment de piaţă este încă unul foarte important, chiar dacă este în scădere. Dintre toţi producătorii însă, Apple pare să vândă cele mai multe unităţi „premium”, deţinând în continuare aproape jumătate din piaţă.

Counterpoint a realizat un studiu pentru primul trimestru al anului fiscal 2019 pentru smartphone-urile premium. Acestea sunt definite de preţul la care sunt vândute, limita minimă pentru modelele premium fiind de 400 de dolari, conform studiului. Compania a constatat că piaţa premium a scăzut cu 8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cauzele principale fiind vânzările mai slabe ale Apple, care au scăzut cu 20% faţă de anul trecut. Chiar şi aşa, producătorul american conduce detaşat clasamentul.

Avem pe primul loc Apple cu 47% din piaţa de dispozitive premium, urmată de compania Samsung cu 25%. Huawei deţine doar 16% în acest moment, în timp ce OnePlus şi Google vin fiecare din urmă cu câte 2%. Restul de 8 procente se împart între toţi ceilalţi producători de pe piaţă care vând telefoane de 400 de dolari sau mai scumpe.

Motivul pentru vânzările scăzute ale Apple par să fie motivele puţine pentru upgrade în principal. Compania oferă software-ul său cel mai recent, iOS 12, pe dispozitive lansate din 2013 şi până în prezent, iar diferenţele de performanţă perceptibile între iPhone 7 şi iPhone XS nu sunt atât de mari încât să sugereze un upgrade iminent. Se pare că durata medie de utilizare a unui iPhone a crescut în ultima perioadă de la 2 la 3 ani. De asemenea, în China, vânzările de iPhone au scăzut foarte mult. Huawei va fi următoarea „victimă” pe piaţa premium, în urma sancţiunilor SUA. Aceste dispozitive sunt cele mai profitabile pentru producătorul chinez şi reprezintă 18% din totalul dispozitivelor pe care le vinde la nivel global.

Conform Counterpoint, lansarea de dispozitive 5G are şansa să revigoreze piaţa de dispozitive premium în 2019 şi 2020, întrucât această tehnologie va rămâne exclusivă modelelor scumpe cu performanţe de top pentru o perioadă.

 

publicitate