Apple va ieftini iPhone-urile în urma vânzărilor slabe din 2018

Vânzările de iPhone au scăzut foarte mult în ultimele câteva luni, modelele iPhone XS şi XR fiind mai puţin populare decât variantele precedente pe care Apple le-a lansat în anii precedenţi. Compania a încercat la sfârşitul anului trecut să reducă preţul anumitor modele şi să ofere oferte mai bune în preajma sărbătorilor, însă această strategie nu s-a dovedit a fi destul de eficientă. În consecinţă, Tim Cook a confirmat că preţurile iPhone-urilor vor scădea în viitorul apropiat.

iPhone X, XS şi XS Max sunt cele mai scumpe smartphone-uri pe care Apple le-a lansat până în prezent, preţurile lor depăşind 1.000 de euro. Într-un interviu acordat publicaţiei Reuters, Tim Cook a confirmat că preţurile telefoanelor Apple a crescut foarte mult, în special în afara Statelor Unite. Acest lucru a fost datorat în special monedelor instabile din anumite ţări, care s-au devalorizat în raport cu dolarul sau cu euro, monede care sunt folosite pentru a stabili preţurile la nivel internaţional.

„Când ne uităm la monedele străine, în special în pieţele care au fost slăbite în ultimul an, observăm că preţurile iPhone-urilor au crescut” spune Cook. „Astfel, ajunşi în luna ianuarie, am evaluat condiţiile macroeconomice în acele pieţe şi am decis să adaptăm preţurile locale la nivelul la care erau cu un an în urmă, în speranţa că vânzările vor fi ajutate în acele zone.”

Cook a oferit drept exemplu Turcia, unde lira turcească s-a devalorizat cu 33% în 2018, ducând la încasări mai mici cu 700 de milioane de dolari în această ţară faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Ţările emergente au fost însă afectate cel mai mult de aceste scumpiri, iar din luna ianuarie, Apple încearcă să amortizeze aceste scumpiri. Astfel, sunt aşteptate ieftiniri pentru întreaga gamă de smartphone-uri Apple în multe regiuni.

Apple nu a confirmat încă o listă de ţări în care preţurile vor fi adaptate, însă este foarte posibil ca prioritare să fie ţările din Asia, unde Apple a înregistrat cele mai mari scăderi în vânzări în 2018.

 

publicitate