De ce sunt trimise mesajele RO-ALERT pe telefoanele mobile. Explicaţia oficială IGSU

Autor: Cătălin Niţu 26.07.2019
De ce sunt trimise mesajele RO-ALERT pe telefoanele mobile. Explicaţia oficială IGSU

În ultimele două săptămâni, mai multe mesaje de test prin intermediul sistemului de avertizare RO-ALERT au ajuns pe telefoanele utilizatorilor din România. IGSU (Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă România) a publicat astăzi pe pagina sa oficială de Facebook un mesaj prin care explică motivul pentru care aceste mesaje au fost trimise şi perioada în care testele vor mai rula. Se pare că aceste teste sunt obligatorii, pentru a depista din timp şi rezolva problemele care pot apărea în cazul în care sistemul va fi cu adevărat necesar.

„În cursul acestei dimineţi, în urma transmiterii mesajelor de avertizare RO-ALERT către populaţie, în mai multe zone din ţară, au fost sesizate atât cazuri de primire multiplă a respectivului mesaj, cât şi de modificare a textului transmis (separare cuvinte, introducerea literelor „ro” în corpul textului).

Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă şi Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă vă asigură că aceste teste au rolul de a identifica eventualele erori ale sistemului care nu pot fi remediate pe timpul producerii unei situaţii de urgenţă reală.”

Se pare că mesajele de test vor continua până pe data de 30 iulie, în cazul în care totul decurge conform planurilor din prezent. Alternativ, dacă sunt depistate noi probleme, IGSU ar putea prelungi această perioadă:

„Perioada alocată testelor este până la data de 30 iulie, iar în cazul persistenţei unor erori aceasta ar putea fi prelungită, urmând a comunica public intervalul alocat verificării Sistemului RO-ALERT.

Suntem conştienţi de disconfortul creat şi ne cerem scuze pentru eventualele neplăceri, însă derularea acestor teste este obligatorie având în vedere scopul pentru care a fost conceput Sistemul de avertizare RO-ALERT!”

IGSU îndeamnă uitilizatorii de telefoane mobile din România să nu dezactiveze aceste mesaje din setările telefoanelor, chiar dacă acestea pot crea disconfort, întrucât s-ar putea ca acestea să fie importante în cazul unei situaţii reale de urgenţă. De asemenea, cetăţenii sunt descurajaţi de la apelarea numărului de urgenţă 112 pentru a raporta probleme legate de mesajele sistemului de avertizare RO-Alert?

„Dezactivarea opţiuni de primire a mesajelor pe terminalele mobile nu este recomandată, având în vedere efectele ce pot fi generate asupra vieţii comunităţilor în cazul producerii situaţiilor de urgenţă reale.

Totodată, vă adresăm rugămintea de a nu apela numărul unic de urgenţă 112 pentru a semnala eventuale deficienţe ale Sistemului RO-ALERT.”