Prinşi cu minciuna din nou: Samsung a folosit din nou o fotografie realizata cu DSLR pentru a promova funcţiile camerei unui telefon

Camerelele foto de pe smartphone-uri sunt din ce în ce mai bune, fiind greu de justificat cumpărarea unui aparat foto dedicat pentru majoritatea cazurilor de utilizarea. Desigur, acestea nu sunt perfecte, iar multe dintre ele nu pot încă să concureze în termeni de performanţă cu aparate profesionale sau chiar amator de tip DSLR sau mirrorless. Asta nu îi împiedică pe producători să folosească fotografii realizate cu aparate foarte scumpe în imaginile de promovare, lucru care s-a întâmplat din nou cu Samsung.

Pe pagina oficială din Hong Kong a telefonului Galaxy A8 Star, model care se găseşte exclusiv în China, Samsung a folosit o fotografie cumpărată de pe un site de imagini „stock”, pentru a demonstra funcţia Live Focus, cea care adaugă efectul de înceţoşare în spatele subiectului fotografiat. Deasupra imaginii apare chiar şi pictograma „Live Focus Ready” care apare în aplicaţia de cameră a telefonului, sugerând astfel că imaginile sunt realizate cu telefonul.

Desigur, această imagine la o calitate atât de înaltă nu poate fi realizată cu un smartphone Samsung mid-range, însă mulţi consideră că utilizarea de astfel de imagini pentru a demonstra funcţii ale telefonului sunt înşelătoare. Este curios însă faptul că Samsung continuă aceste practici după ce a mai publicat şi pe conturi de socializare astfel de fotografii cumpărate, peste care a aplicat interfaţa de cameră proprietară telefoanelor sale.

De curând, chiar şi concurenţi ai Samsung precum Huawei au folosit imagini realizate cu aparate profesionale pentru a promova telefoanele în reclame. Cel mai probabil, o autoritate va reglementa astfel de reclame care pot fi considerate „mincinoase”.

 

publicitate