Sony închide câteva servicii mobile şi online de pe dispozitivele Xperia

Nu este niciun secret că Sony are probleme mari pe piaţa de smartphone-uri. Compania a vândut un număr record de mic de dispozitive mobile în trimestrul al treilea din 2019 şi probabil că nu va înregistra creşteri mari nici în sezonul de sărbători. Compania anunţă acum că va închide sau limita câteva dintre serviciile sale online de pe mobile, începând cu aplicaţia de e-mail de pe dispozitivele Xperia.

Începând cu Xperia 5, aplicaţia Sony Email nu va mai fi pre-instalată. Aceasta va rămâne probabil activă pe dispozitivele care încă o au, însă probabil că va fi eliminată odată cu o actualizare software din viitor. Desigur, toate telefoanele Sony cu Android vin din fabrică şi cu GMail, iar Google Play Store este o sursă bună de managere de e-mail-uri, atât gratuite cât şi din categoria „premium” cu funcţii avansate.

Totodată, începând cu data de 16 decembrie, Sony nu va mai trimite e-mail-uri de notificare clienţilor care deţin dispozitive Xperia pentru actualizări. Compania obişnuia să anunţe utilizatorii prin mesaje că există un nou update şi prezenta noile funcţii şi modificări înainte de instalare. Acum, utilizatorii vor primi doar clasica notificare de pe telefon, care anunţă că există un nou update.

Nu în ultimul rând, aplicaţia Album de pe dispozitivele Xperia îşi va pierde una dintre capabilităţile cele mai utile: posibilitatea de a face backup pe serverele Amazon. Această funcţie va fi oprită începând cu data de 31 martie 2020 printr-un update. Chiar şi fără instalarea acestui update, funcţia tot va înceta să funcţioneze.

Compania pare să îşi restrângă cât mai mult prezenţa din spaţiul mobil, având acum pe piaţă un număr foarte mic de modele disponibile şi servicii software şi online dedicate dispozitivelor proprii din ce în ce mai puţine.