IBM şi Visa vor colabora pentru a integra sisteme de plăţi POS cu orice dispozitiv IoT conectat internet

IBM şi Visa au anunţat prima colaborare în domeniu prin care vor da companiilor posibilitatea de a oferi sericii de plăţi rapide cu orice dispozitiv conectat la internet, transformând automobilele, aparatele electrocasnice şi toate celelalte dispozitive conectate în potenţiale POS-uri cu ajutorul platformei Watson Internet of Things.

Colaborarea constă în îmbinarea platformei Watson IoT şi a abilităţilor cognitive IBM cu serviciile globale de plăţi ale Visa utilizate de peste 3 miliarde de consumatori la nivel mondial. Platforma Watson IoT de la IBM permite companiilor să se conecteze la miliarde de dispozitive, senzori şi sisteme din întreaga lume şi să obţină astfel informaţii relevante pentru acţiunile lor viitoare.

Datorită acestei colaborări, companiile pot include opţiunea de a efectua plăţi sigure în toate liniile de produse cu ajutorul Visa Token Service, o nouă tehnologie de securitate care înlocuieşte informaţiile sensibile despre cont aflate pe cardurile de plăţi cu un identificator digital unic, prin intermediul platformei Watson IoT de la IBM. Astfel, IBM şi Visa vor putea permite efectuarea de plăţi şi tranzacţii comerciale pe multe din cele 20 de miliarde de dispozitive conectate care, conform estimărilor, vor fi utilizate în economia globală până în 2020 .

IoT schimbă la propriu lumea din jurul nostru, dând posibilitatea companiilor să atingă niveluri inimaginabile de eficienţă sau permiţând maşinii de spălat să se asigure că nu rămânem niciodată fără detergent. Iar în spatele acestei transformări se află companii precum Visa şi tehnologii precum platforma Watson IoT de la IBM,” a declarat Harriet Green, Director General, IBM Watson IoT. „Această îmbinare a tehnologiilor de vârf IoT de la IBM cu serviciile de plăţi Visa reprezintă un nou moment marcant pentru comerţ deoarece permite efectuarea plăţilor de pe orice obiect conectat, într-un mod mult mai simplu şi mai convenabil pentru fiecare.”

Exemple de IoT aplicat în comerţ:

Să luăm drept exemplu maşina unui consumator. Conform estimărilor specialiştilor, numărul maşinilor conectate va ajunge la 380 de milioane până în 2021 . Odată cu conectarea ecosistemului maşinii la Platforma Watson IoT, conducătorul auto va fi avertizat când urmează să expire perioada de garanţie sau certificatul maşinii sau când trebuie înlocuite anumite piese ale maşinii. Pe baza acestor informaţii, conducătorul auto poate comanda piesele doar apăsând un buton sau poate face o programare pentru service la atelierul auto preferat. El va putea chiar să plătească alimentarea cu combustibil la benzinărie prin interacţiunea directă dintre maşină şi pompa de combustibil.

Acelaşi principiu se aplică şi în cazul dispozitivelor sportive: un alergător pasionat care foloseşte un cip de alergare fără fir ar putea primi o alertă digitală în momentul în care trebuie să îşi înlocuiască pantofii de alergare, însoţită de o recomandare privind cel mai bun model de pantofi, la cel mai bun preţ, de la magazinul preferat. Pot fi oferite şi alte recomandări relevante şi personalizate, cum ar fi cele legate de nutriţie şi echipamente, în funcţie de performanţele individuale, clima locală şi preferinţele de cumpărături.

Internetul lucrurilor nu numai că promovează o lume mai conectată, ci schimbă modul în care trăim, facem cumpărături şi plătim, aducând datele şi punctele de vânzare oriunde îşi doreşte consumatorul,” a declarat Jim McCarthy, vicepreşedinte executiv pentru inovaţie şi parteneriate strategice, Visa Inc. „Cu puterea tehnologiilor cognitive oferite de Watson şi prin poziţia sa de lider în IoT şi securitate, IBM este partenerul ideal care ne poate ajuta să oferim posibilitatea de a efectua plăţi sigure ‘practic oriunde' şi la scara uriaşă a internetului lucrurilor.”

Cum funcţionează:

Pe viitor, clienţii platformei Watson IoT de la IBM vor avea acces la serviciile de plăţi Visa prin IBM Cloud. Prin urmare, în locul unei abordări individuale a companiilor, IBM şi Visa vor asigura tuturor clienţilor acces la aceste servicii, astfel încât companiile să poată începe să creeze experienţe comerciale personalizate şi să facă proactiv recomandări în funcţie de nevoile specifice ale clienţilor.

Companiile se vor asigura că toate informaţiile despre consumatori rămân confidenţiale cu ajutorul serviciului de tokenizare al Visa, care înlocuieşte informaţiile sensibile despre cont aflate pe cardurile de plată, cum ar fi numărul contului format din 16 cifre, data expirării cardului şi codul de securitate, cu un identificator digital unic care poate fi utilizat la procesarea plăţilor fără a expune detaliile contului. 

închide
Pasionat de gadgeturi? Şi noi!
Vrei să primeşti primul cele mai noi ştiri despre gadgeturile care îţi îmbunătăţesc viaţa zilnic?
Abonează-te la newsletter-ul Go4it şi fii sigur că eşti la curent cu tot ce e nou în IT&C.
Nu uita să-ţi verifici adresa de e-mail şi să confirmi abonarea printr-un click pe link-ul din mail-ul primit .
Sunt deja abonat