Nokia renunţă la Ozo, camera sa video de 45.000 de dolari pentru realitate virtuală

10.10.2017
Nokia renunţă la Ozo, camera sa video de 45.000 de dolari pentru realitate virtuală

Nokia a dezvăluit anul trecut în cadrul Mobile World Congress o nouă cameră video cu filmare la 360 de grade numită Ozo, dedicată pentru producţii profesionale, în special pentru realizarea de materiale video pentru realitate virtuală. Astăzi însă, compania a anunţat că renunţă la acest produs, întrucât realitatea virtuală nu a atins nivelul necesar pentru a transforma camera Ozo într-un business profitabil.

Camera Ozo a fost lansată anul trecut la preţul de 60.000 de dolari, un preţ prohibitiv pentru oricine în afară de studiourile de producţie de la Hollywood, care ar putea realiza producţii cu bugete mari. Întrucât realitatea virtuală este în continuare o nişă foarte mică, iar numărul utilizatorilor finali creşte foarte greu, studiourile mari nu s-au aruncat să realizeze astfel de producţii, nici după ce preţul camerei a scăzut la 45.000 de dolari.

Nokia Technologies, divizie a companiei cu sedii în Finlanda, Statele Unite şi Marea Britanie, va concedia astfel peste 300 de angajaţi în urma închiderii diviziei Ozo. Compania va continua să investească în produsele orientate către sănătate, precum dispozitivele preluate de la Whitings. Business-ul de smartphone-uri se află în mâinile companiei finlandeze HMD Global, care dezvoltă smartphone-uri alături de Foxconn şi operează independent de Nokia Technologies, deci această decizie nu afectează dezvoltarea acestei categorii de produse.

Companiile interesate de realitate virtuală încep în ultima perioadă să se reorienteze. Piaţa de dispozitive high-end dedicate gaming-ului nu pare să crească atât de mult sau de repede pe cât este necesar pentru parteneri să îşi poată consolida un business profitabil pe baza acestei tehnologii, deci majoritatea investesc acum în realitate virtuală portabilă, compatibilă cu smartphone-urile, sau soluţii de marketing şi entertainment scumpe, precum cele din parcurile de distracţii. Astfel, nevoia pentru o cameră high-end pentru realizarea de materiale video în realitate virtuală nu este mare, deci Nokia probabil că a făcut alegerea corectă când a renunţat la Ozo.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult