Dacă aveți obiceiul de a purta conversații cu inteligența artificială Meta AI pe Facebook Messenger, Instagram sau WhatsApp, ar trebui să luați în considerare faptul că, începând cu sfârșitul acestui an, Meta plănuiește să folosească informațiile din aceste conversații pentru a personaliza conținutul și pentru a adapta recomandările de reclame.
Atât schimburile de mesaje text, cât și conversațiile vocale cu Meta AI vor fi folosite pentru a personaliza postările, videoclipurile de tip Reels, reclamele și multe altele. Meta afirmă că includerea conversațiilor cu AI în rândurile elementelor capabile să afecteze personalizarea experienței de utilizare a rețelelor sale de socializare va ajuta compania să îmbunătățească recomandările astfel încât oamenii să primească „mai ușor conținut care chiar îi interesează”.
Meta compară folosirea conversațiilor cu AI cu personalizarea recomandărilor pe baza conținutului cu care utilizatorii interacționează pe Facebook și Instagram. De exemplu, dacă discutați cu AI despre drumeții, Meta vă va afișa reclame pentru încălțări de drumeție, la fel cum s-ar întâmpla dacă ați da Like unei pagini despre drumeții.
Pentru început, nu va există o opțiune de a renunța la reclamele personalizate în funcție de conversațiile purtate cu Meta AI, însă compania susține că utilizatorii pot ajusta conținutul și reclamele pe care le văd prin intermediul opțiunilor Ad Preferences și controlului asupra feed-ului. Cu Ad Preferences, vor putea fi limitate reclamele din anumite domenii sau chiar blocați anumiți advertiseri, dar nu veți putea alege să nu permiteți Meta accesul la conversațiile purtate cu Meta AI. Aceste interacțiunile vor fi utilizate pentru toate produsele Meta care au fost adăugate în același Accounts Center.
Fără o opțiune de a respinge accesul la aceste conversații, singura modalitate de a împiedica Meta să folosească informațiile cuprinse în conversațiile cu AI pentru personalizarea conținutului și a reclamelor este să nu folosiți deloc acest Meta AI.
Totuși, compania afirmă că subiecte sensibile, precum orientarea sexuală, opiniile politice, sănătatea, originea rasială sau etnică, convingerile filosofice sau apartenența la sindicate, nu vor fi folosite pentru personalizarea reclamelor. De asemenea, conversațiile cu AI care au avut loc înainte de 16 decembrie 2025 nu vor fi utilizate.
Meta intenționează să înceapă folosirea conversațiilor purtate cu AI-ul pentru personalizare începând cu 16 decembrie 2025, iar clienții vor primi notificări în aplicații și e-mailuri înainte ca acest lucru să se întâmple. Din fericire, în România, acest mijloc de a determina preferințele și subiectele de interes ale utilizatorilor nu va fi implementat, cel puțin în prima fază.
Și asta pentru că datele extrase din conversațiile cu Meta AI vor fi folosite pentru personalizare în majoritatea țărilor din lume, însă nu și în țările membre ale Uniunii Europene (unde Meta este oricum unul dintre “clienții preferați” ai Comisiei Europene când vine vorba de aplicat amenzi pentru nerespectarea legislației DMA), în Regatul Unit al Marii Britanii și în Coreea de Sud.
Sursa: Mac Rumors