Primii ochelari inteligenţi produşi de către Intel şi Luxottica vor fi anunţaţi în 2015

Autor: Dorian Prodan 04.12.2014
Primii ochelari inteligenţi produşi de către Intel şi Luxottica vor fi anunţaţi în 2015

Acum două zile, un zvon a afirmat că gigantul procesoarelor Intel se va alia cu Google şi se va implica în dezvoltarea viitoarei versiuni a ochelarilor inteligenţi Glass. Parteneriatul cu Google nu este însă singura cale prin care Intel intenţionează să exploateze potenţialul unei pieţe de accesorii care abia acum se naşte, compania fiind implicată şi într-un parteneriat similar cu celebrul producător de ochelari Luxottica prin care se urmăreşte dezvoltarea unor noi tipuri de ochelari inteligenţi.

Chiar dacă nu purtaţi ochelari, fie ei de vedere sau soare, sau nu sunteţi interesat de segmentul scump al acestei pieţe, numele Luxottica ar trebui să vă fie cunoscut deoarece compania este deja un partener Google şi s-a implicat în proiectul Google Glass. Compania italiană este proprietara unor mărci celebre precum Ray-Ban, Oakley sau Persol, produce modele care sunt vândute şi sub alte nume precum Prada, Chanel sau Burberry şi este cel mai mare producător de ochelari şi rame pentru ochelari din lume.

Noul parteneriat a fost dezvăluit de către New York Times, iar informaţia a fost între timp confirmată de către directorul executiv al companiei Luxottica. Conform acestuia, parteneriatul cu Intel nu va afecta relaţia pe care Luxottica o are deja cu Google deoarece Glass este un produs finit cu care deja lucrează, în timp ce relaţia cu Intel este menită să testeze noi tehnologii şi implementări. Conform informaţiei oferite de New York Times, acest parteneriat datează deja de mai bine de doi ani, însă a fost ţinut secret până acum.

Managerul Luxottica declară că primul produs rezultat din această colaborare va fi anunţat cândva în cursul anului viitor, ocazie cu care vom vedea ce anume au testat cei doi timp de aproape trei ani. Între timp, nu putem decât să ne bucurăm că unii producători de ochelari inteligenţi nu ezită să-şi caute parteneri cu experienţă în domeniu, ceea ce ar trebui să-i motiveze şi pe producătorii de ceasuri inteligente, care au insistat să meargă pe cont propriu şi nu au reuşit să impresioneze prea mult până acum.