Prima fabrică Tesla din Europa va fi la Berlin. Ce planuri are Elon Musk pentru 2020

Prima fabrică Tesla din Europa va fi la Berlin. Ce planuri are Elon Musk pentru 2020

La numai trei săptămâni după ce a anunţat începerea producţiei de maşini electrice în China, Elon Musk anunţă unde va fi construită şi prima fabrică Tesla din Europa, Gigafactory în limbajul folosit de miliardarul american. Confirmând zvonurile circulate în ultima vreme, planurile iniţiale care includeau Marea Britanie au fost schimbate, Elon Musk confirmând că prima fabrică Tesla din Europa va fi la Berlin.

Ce planuri are Elon Musk pentru 2020

Cu o postare pe Twitter, CEO-ul Tesla a confirmat că facilităţile de producţie europene vor servi la fabricarea de acumulatori pentru vehicule electrice, trenuri de rulare şi vehicule complete, noul Gigafactory urmând să fie amplasat pe o platformă industrială de lângă Berlin. Pe lista vehiculelor electrice pe care cumpărătorii europeni le vor putea achiziţiona din producţia de pe continent se va afla şi Model 3, cea mai populară şi bine vândută maşină electrică din oferta Tesla. Însă pentru început, va fi livrat noul Model Y, un crossover prin care Tesla ţinteşte nişa de SUV-uri compacte, foarte populare în Europa.

În pregătire pentru prima fabrică Tesla din Europa, compania americană a demarat deja o campanie de recrutare, căutând angajaţi din domeniul construcţiilor, operaţiuni logistice, inginerie şi lucrători specializaţi pentru fabrica de lângă capitala germană. Deocamdată, oficialii Tesla nu oferă date concrete pentru începerea producţia la noua fabrică de pe continent şi nici câte vehicule vor fi livrate anual.

Patria Volkswagen, Daimler şi BMW, Germania devine astfel epicentrul cursei pentru cucerirea pieţei de vehicule electrice, aflată în expansiune rapidă mai ales în ţările nordice.

Depăşind scandalul iscat pe tema falsificării datelor despre nivelul emisiilor degajate de maşinile echipate cu motoare termice, Volkswagen a demarat probabil cel mai îndrăzneţ plan anunţat până acum de producător auto tradiţional, vizând migrarea la modele hibride şi exclusiv electrice a întregii oferte de vehicule, în următorii patru ani. Planul bazat pe investiţii de până la 30 de miliarde euro începe deja să arate primele roade, luând forma noii serii de vehicule electrice Volkswagen ID.3, proiectată de la zero pentru a concura pe segmentul compacte cu Tesla Model 3. În pregătire pentru un viitor full-electric, cel mai mare producător auto din lume a anunţat deja o colaborare cu suedezii de la Northvolt, pentru dezvoltarea unei mega-fabrici de acumulatori, tot în Germania.

Totodată, şi Audi, brandul de lux deţinut de Volkswagen, a anunţat pregătirea unui răspuns pentru venirea Tesla în Europa, luând forma unui nou SUV electric adresat potenţialilor cumpărători de vehicule Tesla din gama premium.

Prima fabrică Tesla din Europa va avea astfel, la momentul începerii producţiei, parte de competiţie serioasă pe mai toate segmentele de preţ, ceea ce nu poate fi decât o veste bună pentru consumatorii europeni care aşteaptă maşini electrice la preţuri mai atractive.

Punând lucrurile în perspectivă, planul lui Elon Musk pentru un Gigafactory european nu mai putea întârzia prea mult, americanii riscând să piardă avansul pe care îl au pe segmentul vehicule electrice în faţa producătorilor auto tradiţionali, care se adaptează rapidă pentru supravieţuirea într-o lume în care maşinile echipate cu motoare termice nu mai sunt dominante. Superioritatea tehnologică a celor de la Tesla se epuizează rapid, pe măsură ce şi alţi producători încep să investească masiv în dezvoltarea de vehicule electrice. Scopul lui Elon Musk pentru prima fabrică Tesla din Europa este în primul rând de eficientizare a producţiei şi rezolvarea problemelor uriaşe de logistică, cauzate de exportarea anevoioasă a  vehiculelor produse pe alte continente, împreună cu piese de schimb şi servicii conexe.

Aflată în inima Europei şi perfect conectată la infrastructura locală de transport, noua fabrică Tesla construită lână Berlin va permite gigantului american să concureze de la egal la egal cu producătorii auto europeni, însă vine cu un preţ uriaş, Elon Musk trebuind acum să gestioneze atât activităţile curente de cercetare şi fabricare de vehicule electrice, dar şi construirea noului Gigafactory. Astfel, rămâne de văzut dacă prima fabrică Tesla din Europa va fi cu adevărat de ajuns pentru a concura Volkswagen şi alţi producători nou intraţi pe piaţa de vehicule electrice, planurile lui Elon Musk pentru 2020 riscând să se lovească de noi probleme financiare, fondatorul Tesla fiind deja faimos pentru modul uneori supra-ambiţios de a-şi administra business-ul întinzând la limită bugetul disponibil.

 

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult