Oculus Rift va „împrumuta” o funcţie importantă de la HTC Vive

Autor: Cătălin Niţu 27.02.2016
Oculus Rift va „împrumuta” o funcţie importantă de la HTC Vive

Concurenţa pe piaţa de dispozitive de realitate virtuală abia acum începe, însă comania Valve pare să încerce să rămână neutră în ciuda parteneriatului cu HTC. Deşi funcţiile „Chaperone” au fost prezentate până în prezent exclusiv pentru headset-ul Vive, Valve a confirmat că acestea vor funcţiona în jocurile compatibile cu Steam VR, chiar şi pentru utilizatorii de Oculus Rift.

Chaperone este o soluţie software care protejează utilizatorii de posibile accidente în timp ce folosesc dispozitivele de realitate virtuală. Pe HTC Vive, acesta foloseşte senzorii laser şi luminile cu infraroşu de pe controller-e şi camera de pe cască pentru a şti în permanenţă unde se află utilizatorul şi dacă acesta este în pericol să se lovească de pereţi sau obiectele din mediul înconjurător. Atunci când acesta este în pericol de impact, sistemul desenează câteva linii de poziţionare peste perspectiva din joc, ghidându-l în altă direcţie.

Nu este clar cum va funcţiona pe Oculus Rift, întrucât headset-ul de la Facebook nu include nici senzori laser, nici cameră video, însă este posibil să aibă legătură cu senzorii cu infraroşu de pe cască. Valve spune că vom putea seta un perimetru „virtual”, folosind software-ul său proprietar, iar sistemul Chaperone va fi activat atunci când ne apropiem de limita acestuia. Atunci când accesoriile Oculus Touch vor fi lansate, acestea vor putea fi folosite pentru a delimita mai corect perimetrul şi pentru a detecta eventualele obstacole.

Vom afla foarte curând cum vor funcţiona toate acestea, întrucât Oculus Rift se va lansa în cursul lunii martie, urmând ca HTC Vive să înceapă livrările din aprilie.