Creatorii jocului Fortnite au lansat o nouă tehnologie pe care toate companiile vor să o folosească

Autor: Cătălin Niţu 25.07.2020
Creatorii jocului Fortnite au lansat o nouă tehnologie pe care toate companiile vor să o folosească

Cu mult timp înainte să dea lovitura cu Fortnite, studioul Epic Games făcea deja foarte mulți bani atât din jocuri precum Gears of War sau Unreal Tournament, cât și din vânzarea motorului grafic Unreal Engine. Acesta este folosit în acest moment de către dezvoltatori independenți, dar și de studiouri și publisheri de top, iar noua sa capabilitate va permite oricui să înregistreze animații faciale realiste, folosind un simplu iPhone.

Epic Games vrea să ofere mai multor studiouri posibilitatea de a înregistra animații realiste

Compania a anunțat că a lansat pe App Store aplicația Live Link Face. Aceasta rulează pe oricare dispozitiv Apple echipat cu un senzor True Depth, același folosit pentru recunoaștere facială prin Face ID. Conectat la Unreal Engine, telefonul poate fi folosit pentru a capta expresiile faciale, ale unui actor, pentru animații realiste în joc. Astfel, dezvoltatorii independenți de jocuri nu vor mai trebui să închirieze studiouri dedicate care ar putea crește semnificativ costurile de dezvoltare.

Aplicația poate fi folosită pe orice tip de telefon, nu obligatoriu unul de dezvoltare. Epic Games spun că aplicația folosește API-ul ARKit de la Apple pentru a se sincroniza cu Unreal Engine.

„Live Link Face transmite animații faciale de înaltă calitate în timp real de pe iPhone-ul tău direct pe personaje din Unreal Engine. Aplicația folosește ARKit de la Apple și camera frontală TrueDepth de pe iPhone pentru a urmări în mod interactiv fața unui actor, transmițând datele direct în Unreal Engine prin intermediul Live Link prin rețea”, spun reprezentanții Epic Games.

Aplicația ar putea fi folosită în principal de dezvoltatorii independenți, însă asta nu oprește un studio de dimensiuni mari să o folosească. Chiar dacă animațiile captate de un artist la birou nu ar fi folosite în jocul final, acestea ar putea fi folosite drept referințe pentru momentul în care actorii sunt înregistrați în studio.

sursa: Epic Games