De ce sunt angajații Google îngrijorați de funcția YouTube Shorts, devenită atât de populară

14.11.2023
De ce sunt angajații Google îngrijorați de funcția YouTube Shorts, devenită atât de populară

YouTube se confruntă cu dileme interne pe măsură ce popularitatea secțiunii sale de videoclipuri scurte, YouTube Shorts, crește. Lansată în 2021 la nivel global, funcția Shorts a câștigat rapid popularitate atât printre creatorii de conținut, cât și printre urmăritorii acestora.

Deși inițial a fost văzută ca o strategie pentru a rămâne competitivi în fața rivalilor precum TikTok și Meta, acum există îngrijorări serioase în rândul angajaților YouTube că Shorts ar putea afecta afacerea principală a companiei – conținutul video de lungă durată.

Rapoartele sugerează că Shorts, care este preferat de public pentru rapiditatea și ușurința de vizualizare, nu permite introducerea aceluiași număr de reclame ca videoclipurile lungi, afectând astfel veniturile publicitare ale YouTube. Deși platforma a înregistrat o creștere a vizualizărilor și conținutului de la lansarea Shorts, acest lucru a avut ca efect și îndepărtarea audienței de la conținutul tradițional de lungă durată.

De ce sunt angajații YouTube ingrijorați de funcția Shorts

O preocupare majoră a angajaților este că videoclipurile scurte „afectează afacerea principală” a celor de la YouTube. Ultimele informații arată faptul că, în cadrul întâlnirilor strategice ale companiei, s-a discutat despre riscul ca videoclipurile lungi, care generează mai multe venituri, să devină un format „în desuetudine”.

În plus, YouTube a raportat în octombrie anul trecut prima scădere trimestrială a veniturilor din publicitate încă din 2020. Totuși, în ciuda dilemelor și îngrijorărilor, YouTube nu poate ignora Shorts, având în vedere popularitatea și tendința sa crescândă. Joseph Teasdale, șeful tehnologiei la Enders Analysis, menționează că YouTube „promovează Shorts în fața miliardelor sale de utilizatori, chiar și în detrimentul veniturilor din publicitate, ca o mișcare defensivă”.

De curând, YouTube a anunțat noi tarife pentru abonamentele premium. GSMArena relatează că, începând cu data de 1 noiembrie 2023, abonamentul YouTube premium va fi majorat în anumite state ale lumii. Abonații din toate colțurile lumii au început să primească un e-mail prin care YouTube anunță că va crește taxa lunară. Începând cu 1 noiembrie, YouTube Premium primește o creștere a prețurilor în Argentina, Australia, Austria, Chile, Germania, Polonia și Turcia. Acest lucru se aplică tuturor nivelurilor – Premium și Music Premium. Deocamdată, România nu este vizată de aceste scumpiri.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Vlad Ionescu
Vlad Ionescu
Pasionat de tehnologie, gaming și muzică, Vlad și-a urmat pasiunea și a devenit redactor de știri și analist Esports. A scris pentru publicații precum ProSport, Revpanda și Superpont, iar în prezent este redactor Go4IT. citește mai mult