Amazon a comandat 1.800 de vehicule comerciale electrice. Marca aleasă

28.08.2020
Amazon a comandat 1.800 de vehicule comerciale electrice. Marca aleasă
Foto: Mercedes-Benz

Amazon, cel mai mare retailer online din lume, a comandat 1.800 de vehicule comerciale Mercedes-Benz, integral electrice. Măsura este o parte a proiectului „The Climate Pledge” anunțat anul trecut de gigantul american.

Compania a anunțat deja că a comandat 100.000 de vehicule comerciale electrice produse de startup-ul Rivian, în care Amazon a investit masiv. Acestea nu au intrat încă în producția de serie. Până atunci, retailerul a apelat la Mercedes-Benz, care are deja în ofertă astfel de modele.

Comanda făcută de Amazon include 600 de vehicule eVito și 1.200 de unități eSprinter, transmite Electrek.

Mercedes-Benz va începe să livreze vehiculele la sfârșitul acestui an, în Europa. De cealaltă parte, Rivian va produce primele mașini pentru Amazon abia anul viitor.

Noul e Sprinter are baterie de 55 kWh și oferă o autonomie de 150 de km cu o încărcătură de 900 de kg. Opțional poate fi instalată o a doua baterie de 41 kWh, care permite o sarcină maximă de 1.040 de kilograme și extinde numărul de kilometri care pot fi parcurși.

Totodată, eVito are o baterie cu capacitate de 41,4 kWh și o autonomie de aproximativ 150 de km. Cu motorul electric de 84 kW, vehiculul poate atinge o viteză maximă de 120 km/h.

Piața de vehicule comerciale electrice va crește accelerat

Marile companii trec pe vehicule electrice. Startup-ul american Nikola a primit recent o comandă pentru 2.500 de camioane de gunoi electrice de la o mare companie de salubrizare.

Peste 323 de milioane de mașini electrice vor fi pe străzile din întreaga lume în 2040, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanță Wood Mackenzie. Până în 2026, cele mai multe vehicule electrice vândute pe segmentul comercial vor fi autobuzele. După aceea, conducerea o vor prelua vehiculele utilitare ușoare.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult