China a livrat în 2021 mai multe autoturisme electrice decât SUA, Germania și Japonia împreună

10.03.2022
China a livrat în 2021 mai multe autoturisme electrice decât SUA, Germania și Japonia împreună

Potrivit statisticilor obținute de Nikkei, China a exportat în 2021 aproape 500.000 de autoturisme electrice, mai mult decât orice altă țară din lume.

Raportul detaliat semnat de Administrația Generală a Vămilor din China arată că exporturile de vehicule electrice de pasageri au crescut în 2021 de 2.6 ori, atingând 499.573 unități. Deși, la rândul său, Germania și-a dublat exporturile, livrările totale abia au atins 230.000 de unități.

Între timp, decizia Tesla de externalizare a producție în China a determina o cădere cu 30% a exporturilor de vehicule electrice din țara natală, SUA exportând anul trecut doar 110.000 autoturisme electrice. Conform datelor compilate de Asociația Germană a Industriei Auto și Organizația Japoneză a Comerțului Extern, Japonia a exportat 27400 de mașini electrice în 2021, cu 24% mai mult decât anul anterior.

Din cele aproape 500.000 de unități exportate, peste 100.000 se pare că provin din uzina Tesla din Shanghai.

Cel puțin deocamdată, China deține 60% din piața globală de vehicule electrice, reușind să devină „fabrica lumii” de vehicule electrice. Totodată, China este cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, reprezentând puțin sub 70% din producția globală. Același titlu este adjudecat și în piața de afișaje cu cristale lichide, are 60% din producția globală de ecrane LCD pentru televizoare și alte produse venind din China.

Revenind la succesul raportat pe segmentul EV, o contribuție majoră la acest rezultat o au și noile politici UE privind interzicerea vânzării de noi vehicule hibride și pe benzină, începând cu anul 2035. Cum o astfel de tranziție nu se poate face decât treptat, este perfect normal ca vânzările de autoturisme electrice să fie încurajate cu mult timp înainte, prin măsuri cum ar fi acordarea de eco-tichete și alte înlesniri fiscale.

Astfel, exporturile de vehicule electrice din China către Uniunea Europeană au crescut de cinci ori în 2021, la 230.000 de unități, piața europeană absorbind jumătate din exporturile totale de vehicule electrice ale Chinei. Belgia a importat 87.000 de unități, iar Marea Britanie 50.000 de unități.

Marea problemă pentru industria auto europeană este că ”în China, costurile de producție sunt cu aproximativ 50% mai mici decât în ​​alte părți ale lumii datorită achizițiilor mai eficiente”, a declarat pentru Nikkei un oficial al unui producător chinez de piese pentru vehicule electrice.

Potrivit studiului Nikkei bazat pe date obținute de la LMC Automotive, o companie britanică de cercetare, producția globală de vehicule electrice în 2021 a fost de 3,99 milioane de unități. China a reprezentat 57,4% din total, Europa 22% și SUA 12%, iar Japonia a generat doar 0,9% din vânzările totale.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult