De ce dispărut bancheta din față din automobile și motivul pentru care ar putea reveni în cele electrice

Autor: Adrian Popa 05.11.2020
De ce dispărut bancheta din față din automobile și motivul pentru care ar putea reveni în cele electrice
Foto: Hyundai

În secolul trecut, multe automobile aveau în față o banchetă, la fel ca și în spate. Această soluție era potrivită pentru realitățile de după cel de-al Doilea Război Mondial, mai ales în America. În primul rând erau preferate mașinile mari. În acestea, mai mulți membri ai aceleași familii puteau încăpea, iar cinematografele în aer liber de tip „drive-in ”, în care oamenii stăteau în automobile, erau foarte populare.

Ulterior, bancheta din față a dispărut, iar locul ei a fost luat de două scaune separate. Asta deoarece oamenii au început să își dorească mașini mai mici și mai sportive, cu consum mai redus și mai ușor de parcat în orașele din ce în ce mai aglomerate. Mai mult, în Europa mașinile cu banchetă în partea din față nu au fost niciodată prea populare, iar soldații americani întorși acasă se obișnuiseră cu vehiculele de acolo. Totodată, centurile de siguranță oferă protecție mai bună în cazul scaunelor.

În mașinile electrice, însă, bancheta din față ar putea reveni, mai ales pe modelele cu un grad ridicat de autonomie. Asta deoarece aceste vehicule nu au schimbător de viteze de tip manetă, iar multe dintre butoanele fizice au fost înlocuite de sisteme bazate pe ecrane tactile. Totodată, lipsește canalul de sub mașină prin care trec țevile de evacuare a gazelor de așapament, iar podeaua din cabină poate să fie plată.

Spațiul interior mult mai generos le permite designerilor să ofere un confort sporit chiar și în modelele de dimensiuni mai mici.

Interiorul conceptului Hyundai Genesis (Foto: Hyundai)

În acest condiții, au apărut deja câteva concepte de automobile electrice care au banchetă și în partea din față. În unele cazuri, precum Infinity QX Inspiration ,pasagerii pot sta chiar la o masă, aflată în mijlocul vehiculului.

Foto: Infinity USA

Sursa: CNBC, Reuters