Honda a lansat Legend, prima mașină comercială cu autonomie de nivel 3

Autor: Cătălin Niţu 05.03.2021
Honda a lansat Legend, prima mașină comercială cu autonomie de nivel 3

Honda a lansat modelul Legend, prima mașină comercială echipată cu un sistem de condus autonom de nivel 3. Mașina a fost dezvăluită inițial anul trecut, dar abia acum intră la vânzare și este disponibilă în ediție limitată. Se pare că Honda încearcă să ia pulsul pieței și vrea să vadă mai întâi cât de mare este cererea pentru acest tip de mașini, înainte să producă mai multe unități sau să integreze tehnologia și pe alte modele.

Noul Honda Legend va fi disponibil în cantități limitate

Autonomia de nivel 3 este doar următorul pas către autonomia completă a mașinii, care nu mai necesită asistență foarte multă din partea șoferului. Majoritatea mașinilor comerciale care se laudă cu condus autonom în prezent beneficiază de autonomie de nivel 2, adică integrează niște funcții de condus asistat, precum schimbarea și păstrarea benzii, păstrarea distanței față de mașina din față sau frânarea în caz de pericol.

Scopul autonomiei de nivel 3 de pe Honda Legend este să scadă din nevoia mașinii de a fi controlată manual de către șofer, însă nu este un sistem care nu necesită intervenții:

„Majoritatea accidentelor implică eroarea umană și condusul va fi mai plăcut dacă putem să scădem din oboseala și stresul șoferului.[…] Șoferul și sistemul vor colabora pentru a conduce împreuna. Primul pas pentru acesta este să vedem cum este primit condusul autonom pe piața japoneză.”, a declarat Yoichi Sugimoto șeful diviziei de cercetare din cadrul Honda.

honda legend 2

Honda Legend va fi disponibilă doar în 100 de unități în Japonia și vor fi oferite doar în leasing. Prețul de 11 milioane de yeni, adică 102.000 de dolari americani, ar putea ține însă publicul larg departe de aceste mașini. Acesta va fi un alt obstacol pentru clienți, pe lângă reticența de a te baza pe un sistem automat care să conducă mașina.

Reprezentanții companiei spun însă că disponibilitatea limitată este necesară pentru a putea explica corect și clar tehnologia posibililor clienți. Leasing-ul a fost ales ca metodă principală de distribuție pentru că așa vor putea fi asigurate reparații și mentenanță în mod regulat și minuțios.

Sistemul de condus autonom a fost testat pentru 1,3 milioane de km

Sistemul autonom de nivel 3 a fost testat în 10 milioane de situații simulate și testat pe autostrăzi pentru 1,3 milioane de kilometri în mașinile de test. De asemenea, viteza maximă permisă este mai mică decât limita legală de 60 km/h. Totuși, mașina va putea cere asistența șoferului în orice moment, iar acesta va trebui să preia controlul în câteva secunde.

autonomie

Există deja și mașini cu autonomie de nivel 4 pe străzi, însă acestea nu sunt disponibile la nivel comercial pentru clienți. Servicii precum Waymo oferă deja posibilitatea de a transporta persoane contra-cost, în cadrul unui serviciu de genul Uber în mașini care operează complet autonom, fără un șofer pe scaunul șoferului.  După Honda, Mercedes-Benz urmează să lanseze următoarea mașină cu autonomie de nivel 3 pe piață.

sursa: Nikkei