Industria auto, blocată de lipsa stocurilor de microprocesoare

19.01.2021
Industria auto, blocată de lipsa stocurilor de microprocesoare

Ford anunță închiderea timp de o lună a uneia dintre fabricile din Germania, acuzând lipsa stocurilor de microprocesoare. Comenzile pentru noul Ford Focus ar putea fi întârziate.

Volkswagen, Ford, Fiat Chrysler și Nissan sunt doar câțiva dintre producătorii auto care întâmpină dificultăți majore în aprovizionarea cu microprocesoare, esențiale pentru noile modele de autoturisme echipate cu sisteme avansate de navigație și asistență la condus.

În medie, autoturismele moderne conțin între 50 și 150 cipuri de diferite feluri, absența stocurilor pentru oricare dintre acestea putând bloca întreg lanțul de fabricație.

Volkswagen a declarat într-un comunicat luna trecută că va trebui să adapteze producția la uzinele din China, America de Nord și Europa în acest trimestru. Modificările vor afecta producția celor mai vândute VW Golf, precum și modelele de la mărcile sale Audi, Skoda și Seat.

Între timp, și Ford anunță că va opri fabrica din Saarlouis, Germania, de luni până pe 19 februarie, din cauza lipsei de cipuri și a cererii slabe. Numărând aproximativ 5000 de angajați, uzina produce modelul Focus, cea mai populară mașină Ford din Europa.

„Urmărim îndeaproape situația și ajustăm programele de producție pentru a minimiza efectul asupra angajaților noștri, furnizorilor, clienților și dealerilor din toată Europa”, a declarat un purtător de cuvânt al Ford. „În acest moment, nu anticipăm nicio acțiune similară la celelalte facilități europene ale noastre.”

foto: Thomas B. – Pixabay

Și Audi a declarat în cursul zile de luni că a trimis acasă 10000 de angajați ai uzinelor din Germania și Mexic, activitatea de producție fiind blocată din cauza deficitului de cipuri. Producția sedanului A4 de lux și a modelului A5 cabriolet a fost oprită provizoriu în Neckarsulm, Germania, până pe 29 ianuarie.

Fiat Chrysler a declarat săptămâna trecută că va întârzia reluarea producției după o pauză programată la uzina din Toluca, Mexic, care construiește Jeep Compass. De asemenea, au fost programate perioade de sistare a activității la uzina canadiană din Ontario, care produce Chrysler 300, Dodge Charger și Dodge Challenger.

Măsuri similare au fost luate și de Toyota, producătorul japonez oprind temporar producția la o fabrică din Guangzhou, China, pe 12 ianuarie, și a redus producția la o fabrică din Texas care produce camioane Tundra. Nissan și Honda precizează că „ajustează” producția, raportat la stocurile de chip-uri rămase.

Hyundai „face eforturi pentru a optimiza aprovizionarea cu piese pentru a asigura o producție stabilă la fiecare centru de producție”.

Chiar dacă încă nu a recurs la oprirea producției, BMW declară că este în „contact permanent” cu furnizorii săi. Strategii similare sunt anunțate și de General Motors și Renault, în încercarea de a atenua impactul asupra producției.

Reaprovizionarea stocurilor de cipuri ar putea dura până la 9 luni

Problemele pe lanțul de aprovizionare ar putea bloca industria auto, iar efectele se vor simți la nivelul economiei globale. Aparent, actuala situație a apărut din cauza revenirii mult mai rapide a vânzărilor de autoturisme decât era anticipat, furnizorii de cipuri neputând compensa cu livrări mai mari decât era planificat inițial. Acum, producătorii de automobile riscă să piardă creșterea cererii dacă liniile de asamblare încetinesc.

Când pandemia a forțat producătorii de automobile să închidă temporar fabricile anul trecut, principalii producători de semiconductoare au realocat capacitatea de producție companiilor care produc smartphone-uri, laptopuri, console de jocuri și acceleratoare grafice.

„Cu termene de livrare de șase până la nouă luni, industria semiconductoarelor nu a reușit să se extindă suficient de repede pentru a face față acestei creșteri neașteptate a cererii auto”, a declarat furnizorul de piese Continental.

Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC), un important furnizor de cipuri, a declarat săptămâna trecută că depășirea blocajului creat este „prioritatea sa principală”. „Lucrăm îndeaproape cu clienții noștri auto pentru a rezolva problemele legate de capacitatea de asistență”, a declarat CEO-ul CC Wei, la o conferință a investitorilor.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult