Luvly, „IKEA mașinilor electrice”, livrează vehiculele dezasamblate, pentru a fi mai ieftine

02.05.2023
Luvly, „IKEA mașinilor electrice”, livrează vehiculele dezasamblate, pentru a fi mai ieftine

Un startup producător de vehicule electrice din Suedia speră să devină pe piața auto ceea ce este IKEA pe piața de mobilier și decorațiuni.

Luvly, din Suedia, dezvoltă vehicule electrice de dimensiuni mici, cu prețuri accesibile. Pentru a păstra costurile reduse, mașinile vor fi livrate în bucăți, urmând să fie asamblate la destinație. Această operațiune nu va fi făcută acasă de clienți după instrucțiuni, ca în cazul IKEA, ci în mici fabrici în care va lucra personal calificat.

Firma susține că poate livra, astfel, 20 de vehicule într-un container care altfel ar putea include doar patru mașini asamblate. Costurile de transport sunt reduse, astfel, considerabil.

Citește și: În SUA, cea mai mare problemă a mașinilor electrice e aproape rezolvată. Restul lumii a rămas în urmă

Numele companiei vine de la LUV (Light Urban Vehicle/Vehicul urban Ușor). Primul său model se numește Luvly 0. Mașina are două locuri și cântărește mai puțin de 400 de kilograme.

Vehiculul are o lungime de 2,70 metri, o lățime de 1,53 metri și o înălțime de 1,44 metri. Energia este furnizată de două baterii, fiecare cu greutate de aproximativ 15 kilograme. Autonomia automobilului este de 100 de kilometri, iar viteza maximă pe care o poate atinge este de 90 km/h. Luvly 0 dispune și de aplicație dedicată prin intermediul căreia pot fi controlate multe funcții.

Modelul poate fi pre-comandat, în configurația de bază, la prețul de 10.000 de euro.

Startup-ul mai pregătește un mini-van și un buggy.

Mașina suedezilor este ieftină, dar costă mult facă o comparăm cu cel mai popular automobil electric din China. Cea mai ieftină versiune de Hongguang MINI EV costă echivalentul a doar 4.100 de dolari.

Foto: Luvly.se

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult