Mercedes primește înaintea Tesla aprobare pentru autonomie de nivel 3 în Germania

10.12.2021
Mercedes primește înaintea Tesla aprobare pentru autonomie de nivel 3 în Germania

În ciuda faptului că Tesla este unul dintre promotorii sistemelor de condus autonom, mașinile sale nu sunt primele care pot să se conducă singure în Europa. Mercedes a primit de la autoritățile din Germania pentru prima dată aprobare pentru autonomie de nivel 3, putând astfel să echipeze mașinile vândute cu un sistem de condus autonom care poate funcționa până la o viteză de 60 km/h. În comparație, mașinile Tesla au aprobare în Europa doar pentru nivelul 2, care obligă șoferii să țină mâna pe volan permanent.

Sistemul Mercedes Drive Pilot va fi disponibil pe modelele S-Class și EQS

Mercedes numește acest sistem de condus autonom „Drive Pilot” și va permite șoferilor să îl activeze și să nu fie nevoiți să țină volanul în mână în anumite condiții de drum. Aceștia vor putea să nu mai fie permanent atenți la trafic și vor putea să facă și alte activități secundare la volan. Exemplele date de Mercedes sunt utilizarea sistemului de infotainment pentru a comunica, sau redactarea de e-mail-uri, navigarea pe internet sau pur și simplu relaxarea alături de un film. Vor fi 13.000 de km de drum pe teritoriul Germaniei pe care șoferii mașinilor Mercedes echipate cu Drive Pilot vor putea activa funcția.

Licența pentru autonomie de nivel 3 acordată de autoritățile germane către Mercedes este valabilă doar pe teritoriul țării, însă compania lucrează pentru a primi aprobare și în alte regiuni. Conform Bloomberg, sistemul de condus autonom Drive Pilot de la Mercedes va fi disponibil pe cele mai înalte pachete de dotări ale mașinilor din clasa S. Vorbim despre S-Class, varianta cu motor termic, cât și noul EQS, modelul electric. Acestea vor apărea în oferta producătorului începând cu jumătatea anului viitor.

Prețul pentru această dotare nu a fost încă stabilit, însă probabil că va fi competitiv cu sistemul Full Self-Driving de la Tesla, care costă undeva în jurul a 10.000 de dolari americani. Recent, Tesla a început să ceară clienților care sunt incluși în testarea Full Self-Driving în SUA să permită înregistrarea video la bord în timpul utilizării acestei funcții, pentru a putea fi analizate în cazul unui accident.

sursa: Bloomberg