Risc de incendiu la mașinile Hyundai Kona EV. Înlocuirea acumulatorilor va costa 900 milioane dolari

Autor: Aurelian Mihai 24.02.2021
Risc de incendiu la mașinile Hyundai Kona EV. Înlocuirea acumulatorilor va costa 900 milioane dolari

Hyundai are în față, probabil, cea mai costisitoare operațiune de rechemare din istoria mașinilor electrice, producătorul sud-coreean trebuind să înlocuiască acumulatorii a 82000 de vehicule, în principal din seria Kona EV.

Așa cum proprietarii de mașini electrice știu deja, bancul de acumulatori Li-ion este cea mai costisitoare componentă, înlocuirea acestuia reprezentând o situație de coșmar, de care niciun proprietar de mașină electrică nu ar vrea să se lovească după expirarea perioadei de garanție. Din fericire pentru proprietarii de mașini Kona EV, coșmarul este împărțit exclusiv între producătorul Hyundai Motor Co și furnizorul de baterii LG Energy Solution (divizie a LG Chem), vasta majoritate a mașinilor vizate de rechemare fiind încă în perioada de garanție.

Potrivit investigațiilor, Hyundai ar fi aplicat în mod incorect sugestiile furnizorului LG privind implementarea circuitelor de încărcare rapidă, în cadrul sistemului de management al bateriei. Potrivit furnizorului, acumulatorii produși de LG nu reprezintă o cauză directă pentru riscul de incendiu apărut.

Ministrul transporturilor din Coreea de Sud a declarat însă că unele defecte au fost descoperite la acumulatorii asamblați folosind celule Li-Ion produse în fabricile LG Energy din China. Cert este că Hyundai nu a comentat cauza incendiilor, tăcerea fiind interpretată ca o împărțire a vinei cu furnizorul de baterii LG. Drept consecință, acțiunile Hyundai și cele LG Chem au scăzut cu 3,9%, respectiv 2,8%.

Aceasta este una dintre primele campanii de rechemare care vizează înlocuirea în masă a bancului de acumulatori Li-ion, efectuată de un producător auto important.

Hyundai Kona EV

„Este foarte semnificativ atât pentru Hyundai, cât și pentru LG, deoarece suntem în primele etape ale erei vehiculelor electrice. Modul în care Hyundai gestionează acest lucru va crea un precedent nu doar în Coreea de Sud, ci și în alte țări ”, a declarat Lee Hang-koo, cercetător principal la Institutul Coreean pentru Economie și Comerț Industrial.

Rechemarea vizează în principal modelul Kona EV, cea mai vândută mașină electrică a Hyundai. Proprietarii acestora au mai fost chemați la centrele de service și la finalului anului trecut, pentru aplicarea unei actualizări de software menită să adreseze o serie de incidente soldate cu incendii. După ce un alt exemplar Kona EV deja „remediat” a luat foc în ianuarie 2021, autoritățile sud-coreene au lansat o anchetă pentru a verifica dacă prima operațiune de rechemare a remediat în mod adecvat problemele apărute.

Operațiunea de rechemare vizează aproape 76.000 de vehicule electrice Kona fabricate între anii 2018 și 2020, inclusiv aproximativ 25.000 vândute în Coreea de Sud. Unele modele Ioniq EV și autobuze Elec City sunt, de asemenea, incluse în rechemare.

Costul estimat la 1 trilion de won (900 de milioane de dolari) include 38,9 miliarde de woni cheltuiți pentru prima rechemare și ar putea fi împărțit între cele două companii implicate.

Până acum, au fost documentate aproximativ 15 incendii care au implicat modelul Kona EV-11 în Coreea de Sud, două în Canada și câte unul în Finlanda și Austria.