Tesla a făcut pentru prima dată profit din vânzarea de mașini

Autor: Adrian Popa 27.07.2021
Tesla a făcut pentru prima dată profit din vânzarea de mașini
Foto: Shutterstock

Tesla, cea mai valoroasă companie auto din lume, a reușit ceva foarte important în cel de-al doilea trimestru al acestui an. Compania a reușit să facă profit net, atenție, din vânzarea de mașini.

Realizarea este foarte importantă deoarece arată că automobilele electrice, ale căror componente sunt scumpe, în special bateriile, pot fi foarte profitabile.

Compania a consemnat, în majoritatea celor 18 ani de existență, pierderi anuale masive, iar mulți critici s-au întrebat dacă este posibil să devină vreodată o afacere de succes. La un moment dat, Tesla a fost chiar la un pas de faliment, deoarece nu reușea să rezolve problemele de producție cu Tesla Model 3, primul său vehicul cu preț mai mic de 40.000 de dolari.

Nu este prima dată când Tesla face profit. Compania a mai reușit acest lucru, dar performanța s-a datorat altor factori.

Cum reușea Tesla să facă profit

Unsprezece state americane le cer producătorilor auto să vândă un anumit procent de vehicule cu emisii zero în fiecare an, până în 2025. Dacă nu pot face asta, constructorii sunt nevoiți să cumpere „credite de reglementare” de la companii auto care produc astfel de automobile, precum Tesla.

În ultimii cinci ani, compania lui Elon Musk a încasat peste 3,5 miliarde de dolari de la rivale de pe piața auto. Mai mult de jumătate din sumă a fost încasată anul trecut.

În perioada aprilie – iunie 2021, compania a devenit, însă, profitabilă din vânzarea de automobile electrice. Deși creditele de reglementare au fost încasate în continuare – 354 de milioane de dolari -, Tesla a generat cea mai mare parte din câștigul net de 1,1 milioane de dolari din vânzarea de mașini Model S, Model Y sau Model 3.

Mai precis, compania a livrat 201.500 de unități și și-a menținut poziția de lider pe piața EV.

De fapt, sunt analiști care cred că producătorul american nu va fi depășit niciodată de concurență. Potrivit lui Todd Gordon, fondator al TradingAnalysis.com, Tesla are un avantaj esențial. Mașinile produse de companie au parcurs milioane de kilometri deja și au colectat date esențiale, extrem de valoroase.