Apple și-a propus să nu mai contribuie la poluarea atmosferei până în 2030

Autor: Adrian Popa 22.07.2020
Apple și-a propus să nu mai contribuie la poluarea atmosferei până în 2030
Foto: Apple

Apple, una dintre cele mai mari companii din lume, și-a propus ca până în 2030 să nu mai contribuie la poluarea atmosferei. Compania vrea să fie neutră, la momentul respectiv, din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon.

Anunțul Apple vine după ce Microsoft a anunțat la începutul acestui an că intenţionează să elimine din atmosferă, până în 2050, tot dioxidul de carbon pe care l-a emis în istoria sa de peste patru decenii. Cel mai mare producător de software din lume va elimina mai mult dioxid de carbon decât va emite până în anul 2030, potrivit Mediafax.

Pentru a-și atinge obiectivul, Apple trebuie să își reducă cu 75% emisiile de dioxid de carbon. Compania a anunțat că a redus emisiile de CO2 cu 4,3 milioane de tone metrice în 2019. Asta înseamnă o scădere de 35% față de 2015, anul în care Apple a poluat cel mai mult atmosfera.

Chiar și așa, Apple a „pompat” 25,1 milioane de tone metrice de dioxid de carbon în atmosferă anul trecut. Cam atât produc șase centrale pe cărbune într-un an.

Apple caută parteneri „verzi”

Compania nu mai poluează prin intermediul operațiunilor proprii, ci prin partenerii săi, furnizorii de componente și substanțe sau companiile care asamblează iPhone, iPad sau computerele Mac.

Apple caută furnizori și parteneri care folosesc energie regenerabilă. Gigantul american a anunțat că a identificat 70 de companii care i-au promis că pentru producția Apple vor folosi doar energie verde.

Totodată, producătorul iPhone lucrează cu organizații precum Conservation International pentru a proteja și reface păduri și mangrove care absorb natural dioxid de carbon din atmosferă.

O altă mare companie care a anunțat măsuri importante pentru protejarea mediului este Amazon. Cel mai mare retailer online din lume vrea să nu mai emită CO2 în atmosferă până în 2040 și a anunțat un fond de 2 miliarde de dolari care va investi în tehnologii care vor ajuta companiile să își reducă emisiile poluante.

Totuși, în ciuda acestor măsuri, Amazon a eliberat cu 15% mai mult dioxid de carbon în atmosferă în 2019, comparativ cu 2018.