Consumatorii și companiile din România au prins gustul pentru telefoane recondiționate. Ce mărci preferă și cât cheltuiesc pe dispozitive

02.12.2022
Consumatorii și companiile din România au prins gustul pentru telefoane recondiționate. Ce mărci preferă și cât cheltuiesc pe dispozitive
Foto: Shutterstock

Inflația ridicată, recesiunea care bate la ușă și problemele climatice i-au determinat pe români să fie mai grijulii cu banii lor și să fie atenți la modul în care îi cheltuiesc. Acest lucru se vede și în ceea ce privește achiziția de electronice. Nu surprinde, astfel, că românii cumpără tot mai multe dispozitive recondiționate, de pe site-uri precum Flip.ro sau Klap.ro.

Companiile s-au alăturat și ele trendului, pentru a reduce costurile. Potrivit Klap.ro, unul dintre jucătorii importanți de pe piața de dispozitive recondiționate, comenzile venite de la firme au crescut în ultimele șase luni cu 260%. Acestea cumpără telefoane mobile (78% din dispozitivele achiziționate), laptopuri (14%) și tablete (8%).

Companiile au și posibilitatea să închirieze dispozitivele. „Principalii clienți al acestui nou serviciu sunt companiile care organizează evenimente (conferințe B2B, concerte, evenimente sportive etc.). Închirierea nu se limitează la aceștia, ci se pretează oricăror companii care derulează proiecte cu durată determinată, de până la un an de zile (astfel nefiind nevoite să justifice achiziția de dispozitive)”, a declarat Cristian David, CEO al Klap.ro.

Costurile de închiriere pornesc de la 5 euro/zi pentru un smartphone și 7 euro/zi pentru o tabletă sau un laptop. Perioada medie de închiriere pentru gadgeturile sus numite este de 14 zile, la acest comerciant.

Profilul consumatorului care cumpără telefoane recondiționate

Utilizatorii individuali cumpără, marea majoritate, smartphone-uri recondiționate de la Klap.ro. Compania a oferit și câteva informații despre consumatori.

Majoritatea clienților de telefoane recondiționate (40%) sunt persoane cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani. Urmează segmentele 35 – 44 de ani (22%), 45 – 54 de ani (20%) și peste 65 de ani (9%).

Prețul este cel mai important factor când vine vorba de achiziția unui telefon recondiționat. Unele modele sunt cu până la 60% mai ieftine comparativ cu prețul avut atunci când au fost lansate noi.

Astfel, 45% dintre clienți au ales un smartphone cu valoare mai mică de 1.000 de lei, 26% au optat pentru un model cu valoare aflată în intervalul 1.000 – 2.000 de lei, 21% pentru dispozitive de 2.000 – 4.000 de lei, iar 21% au optat pentru un telefon cu preț mai mic de 500 de lei. Smartphone-uri cu preț mai mare de 4.000 de lei au fost achiziționate de doar 8% dintre clienți.

Citește și > Unboxing Galaxy S20, în stare A+, de la Klap.ro: O experiență neașteptată (VIDEO)

Majoritatea cumpărătorilor (59%) de telefoane mobile recondiționate sunt locuitori de la oraș.

Samsung este lider și pe această piață, 55% dintre comenzi fiind pentru modele sub această marcă. Pe locul doi se situează Apple (28%), iar pe trei Huawei (14%). În cazul companiei chineze, modelele mai vechi de telefoane încă încorporează serviciile Google.

Telefoanele recondiționate sunt diferite de cele second-hand

Un telefon second-hand este unul pe care un client îl cumpără de pe OLX sau Facebook Marketplace, de la fostul utilizator sau un amanet. Înainte de ajunge la noul utilizator, dispozitivul are parte, cel mult, de o igienizare.

telefoane reconditionate
Când vine vorba de telefoane recondiționate, majoritatea românilor preferă tot marca Samsung.

Un smartphone recondiționat trece printr-un proces de verificare, remediere a problemelor tehnice (toate au baterii cu „sănătate” peste nivelul de 80%), igienizare și beneficiază de garanție timp de 12 luni. Jucătorii de pe piață numesc aceste dispozitive „expert-hand”.

Unele companii, precum Klap.ro, oferă în cutie încărcător, cablu și cheiță pentru slotul de cartele SIM.

Alți furnizori de dispozitive recondiționate de pe piața din România sunt YOXO.ro, Orange sau, lucru mai puțin știut, retaileri precum Carrefour.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult